Oris aquis calibre 400 vs Tudor Black Bay 41

Fair point, ik had de Source of Life versie ernaast.

2 likes

@Sanderrr, je had dit kunnen hebben:

En dan kies je zo’n saaie Tudor? :wink:

2 likes

Zag jouw reactie later, ik was juist in Watch jaarboek 2021 aan het lezen over de nieuwe Aquis 400, vandaar😀.

1 like

Voor zover ik weet nog niet getackeld in de zin van aanpassing in de hardware, maar wel een zeer eenvoudige remedie.

Zie Youtube - Oris caliber 400 Technical Review, specifiek op 12:20: https://www.youtube.com/watch?v=SyFmCNz2pug
Overigens ook verder een zeer aanbevelenswaardig filmpje als je interesse hebt voor dat kaliber van Oris.

2 likes

Hahaha, ik vond de Oris net iets te groot. De BB41 is overigens niet meer in de collectie, draag nu deze

10 likes

De afwegingen zijn weer wat scherper gesteld.
Bedankt iedereen, voor het delen van jullie mening en ervaring. De weegschaal neigt nu weer wat meer richting Aquis, maar vooraleer definitief te beslissen probeer ik toch nog eens tot bij een Tudor dealer te gaan.
Idealiter zou ik beide eens naast elkaar willen leggen, maar ik heb de indruk dat dealers hier in België dunner gezaaid zijn.
Jullie horen nog van me.

3 likes

Vergelijk deze maar om tot een keuze te komen. :ok_hand:t3:

6 likes

Ik had 'm naast de rode Eta.
Aquis is eigenlijk meer horloge, maar de Rode Eta blijft voor mij speciaal & moeilijker te vervangen/terug te kopen.

Maar vs Tudor met fake rivets altijd weer de Oris. Is echt een beter/hoogstaand afgewerkt horloge.

1 like

Mijn BB41 had geen fake rivets, verschilt dus per versie denk ik

1 like

Klopt, de eta’s hebben dat niet. De huidige 41 & 36 ook niet, alleen de ‘duikers’.

Ik vind de band zonder Rivets vele malen beter. Veel ‘meer’ band dan die met rivets.

1 like

Das mooi voor jou
 IK heb nog graag een datum
 ook mede doordat ik wisselende tijden qua werk heb, is de datum af en toe de enige referentie voor mij :slight_smile:

Mijn voorkeur zou Tudor zijn tijdloos (en ook daardoor saai :roll_eyes:) , heb in het verleden ook Oris omgepast maar vind de kast te hoog en daardoor te lomp, maar dat is mijn persoonlijke mening :thinking:

1 like

Ik zou toch voor de oris gaan. Mooi stukje techniek, 5 dagen gang reserve. En 10 jaar garantie. Plus hij knalt lekker van de pols.

1 like

Het nieuwe systeem waarmee je de banden kan wisselen zit momenteel alleen op de Aquis Cal. 400. Andere Aquis banden passen niet op dit horloge en andersom ook niet.
Momenteel heb je dus inderdaad de keuze uit de stalen band of de rubberen band (vanuit Oris). Ik heb ook wel eens After-Market banden op Aquis horloges gezien, maar daar weet ik verder niet zoveel van haha

1 like

Ok, bedankt. Je zegt “momenteel”. Betekent dit dat er later misschien wĂ©l andere banden met hetzelfde systeem in het aanbod komen? Of is dit koffiedik kijken?

1 like

Logisch! Top systeem ontwikkel je niet voor 1 horloge lijkt me. :wink:

9 likes

Ja dat is het inderdaad
 your guess is as good as mine, maar het zou me niet verbazen als het ooit op meerdere horloge komt

1 like

'k Ben onervaren in horlogerie, dus your guess zal wel beter zijn dan de mijne :laughing: Zal mijn keuze niet echt beĂŻnvloeden denk ik. Bedankt.

1 like

Even afhankelijk van type Conquest, komt die Tudor daar niet erg bij in de buurt?
De Oris lijkt echt anders. Is m.i. ook veel meer duiker dan de Tudor, dus ook een stijlverschil. Denk dat je daar een keuze in moet maken?

Daar zal het uiteindelijk om gaan. Een keuze (ondertussen wel uitgebreid met de Tudor BB met rode bezel) tussen die twee merken kan eigenlijk niet verkeerd gaan, lijkt me.
Er zijn enkele objectieve argumenten voor en tegen, maar dit kiezen is niet het spreekwoordelijke verliezen: sowieso zal ik een mooi horloge winnen. Wat een luxe.