Oris Aquis Date 2017

Misschien dat er bij de watch2day.nl outlet iets staat? Kwalitatief natuurlijk inferieur aan de betere merken maar dat zie je ook terug in de prijs. De mijne gaat al bijna een jaar mee zonder problemen.

Ik had deze gezien:
https://www.bol.com/nl/p/watchwinder-horlogewinder-rapid/9200000074769570/?suggestionType=browse

Geen ervaring mee maar je kan de richting en frequentie bepalen plus je hebt er garantie op.

Bij de Sellita’s is er wel een modificatie geweest. De SW200-1 is de gemodificeerde versie en wordt al wat jaren gebruikt in verse Orissen. Juist de vertanding in de handmatige opwinding is versterkt ( ander modelletje tanden gekregen )
.
.
.Elf.

1 like

Aha. Dat is dan wel van de afgelopen paar jaar nietwaar? Kan niet zo snel vinden hoe recent.

Goed om te lezen/weten …sinds ik mn breitling heb is t een beetje op en aan met beide en wind ik ze regelmatig op met de hand

Mja het kan gewoon met alle uurwerken maar hierdoor ben je op den duur duurder uit bij een service. Sommigen hebben plezier van horloges door ze te vertroetelen en beschermen terwijl anderen ze graag als gebruiksvoorwerp behandelen.

Bij aanschaf nog navraag gedaan bij van baal of ze een watchwinder adviseerden, maar daar werd me er niet per se een aangeraden … bij af en toe stil staan van de horloges zou de servicefrequentie ook verminderd worden … en voor de exteme complicaties hoef ik er ook niet een te hebben :smile: … zal voor beide opties wel wat te zeggen zijn :slight_smile:

1 like

Je kan het natuurlijk ook eerst aankijken. Mijn ervaring met ETA of SW uurwerken is dat de gangreserve niet heel snel opgebouwd wordt (dit kan ook aan mijn luie leven liggen natuurlijk :stuck_out_tongue:).

1 like

Dit is hem dan:

13 likes

Heel gaaf, mooie cleane look! Matte bezel insert?

Mooi hoor! Hoe is de polijsting van de band? Geheel glanzend of ook deels mat?

Bedoel je hiermee de witte cijfertjes? Die zijn inderdaad mat.

De buitenkant is glanzend, de binnenkant is mat.

1 like

Ik bedoel het zwarte, om de cijfers heen :wink:

Haha, ok. Die is ook mat.

1 like

Helemaal geborsteld is misschien nog praktischer maar erg mooi zo. Veel plezier ermee!

Wordt 'ie vanzelf… :wink:

Een paar dagen gedragen, ben er echt blij mee.

De werkweek is weer begonnen dus nu eens kijken hoe de watchwinder bevalt.

7 likes

Hele mooie aquis! Hoe bevalt het gewicht?