Oris Aquis Date 2017

Mooie Oris Gefeliciteerd :thumbsup:

Gewicht is prima, prettig draagbaar.

Late beantwoording wegens vakantie.
Al sinds 2010/11 zijn de 200-1 versie’s verkrijgbaar voor de producenten.

.
.
Elf.

Ik heb inmiddels de juiste tool besteld om de band te wisselen. Levering duurt even ivm vakantie.
Hopelijk is het daarmee een peulenschil om van staal naar rubber te gaan.

1 like

Schroevendraaiertje is binnen. Snel geprobeerd natuurlijk, één kant ging perfect, de tweede was iets lastiger. En wat denk je? Schroefje afgebroken. Meteen maar nieuwe schroefjes besteld, hopelijk kan ik het horloge weer snel dragen. Kleinigheidje maar ik baal er stiekem wel van.

Warm maken voor je begint met een föhn kan enorm helpen. Succes!

1 like

Had maar even een draadje gemaakt… ik heb de schroefjes zo liggen

Het losdraaien was geen probleem, ging perfect met het nieuwe schroevendraaiertje. Alleen beetje te enthousiast vastgedraaid.

1 like

Tri wing?

O … dan was ik te snel met oordelen. De oude alleen.
Sorry

No problemo, ik woon vlak bij Budel dus als ze bij Nieuwendaal binnen zijn rij ik er even langs.

1 like

Hey buurtbewoner… ik woon er zelf ook 5 min vandaan. Ik stuur he ff een pb

1 like

Ik begrijp dus dat Oris nog steeds de schroefjes met borgmiddel vast zet😖. Erg lastig los te maken.
Zelf ook al eens een band verh…d, was alleen los te krijgen door er met een verfstripper op te zitten.

Bij de mijne gingen de schroefjes heel makkelijk los.

Dus eindelijk hebben ze de schroefjes van het bandje gangbaar gelaten? Daar heb ik vaak op zitten vloeken… Alleen bij de lugs is het nog drama?

Bij mij zaten de schroefjes van de schakels hiermee muurvast idd. De schroeven van de band naar kast gelukkig niet.
Hoewel ik eerst dacht dat schroefjes fijner zouden zijn, werk ik toch liever met pushpins etc. na het gepriegel met de schroefjes.
Zeker met een schroevendraaier in de buurt van de gepolijste band zitten geeft geen fijn gevoel…

Ja pushpins gaat niet vaak fout idd. Schroeven zijn fijn en degelijk maar men moet goede passende schroevendraaiertjes hebben. En een vaste hand😉
Blijft een raadsel waarom ze die schroeven bij Oris met zwaar borgmiddel vast zetten🤔

Zo, hij staat op rubber. Heb nieuw pinnetje met schroef gekocht en meteen laten monteren. Volgende keer iets voorzichtiger zijn.

4 likes