Oris Aquis date of Longines Hydroconquest

Beste Forumleden,

Na veel het forum doorgelezen te hebben en reviews bekeken te hebben durf ik mijn eerste post te plaatsen.

Ik ben op zoek naar een mooi horloge van rond de €2000 euro. Nu zag ik twee horloges die mij erg bekoren. Dit zijn de Longines hydroconquest of de Oris aquis date (ik vond van beide de blauwe versie met stalen band wel het mooist. Welke zouden jullie mij aanraden?

6 likes

Longines!

9 likes

Longines 100%

In t blauwe staat een mooie met keramieke bezel.

2 likes

Longines

1 like

Ik ben mogelijk een vd weinige maar ik vind de Longines HC echt lelijk :sweat_smile: de Aquis daarentegen vind ik wel tof :ok_hand:t3: dus voor mij zou de keuze zo gemaakt zijn :smile:

3 likes

Ik zou ze beide tweedehands proberen te scoren. Dan kan je ze voor 2k waarschijnlijk allebei hebben

4 likes

Deze :

Longines Hydroconquest - 41mm Blauw - Automaat - Horlogemarkt (horloges) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

of deze :

Longines Hydroconquest 41mm grey - Horlogemarkt (horloges) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Steek je nog een roodje in je zak ook. Kan je die weer voor andere leuke dingen gebruiken.

1 like

en als je besluit een aquis te kopen ;

Maar wacht dan wel even tot er weer een nieuwe up is geplaatst.

@ErwinJ :wink: :smirk:

3 likes

En geloof me, betaal niet de premium om hem bij de AD te halen, want ;

dan betaal je de volle mep
krijg jij de eerste afschrijving
de koffie is niet te zuipen
zo vriendelijk zijn ze niet

3 likes

Heb de aquis gehad en sinds een half jaar de hydroconquest.

Groot nadeel van aquis vondt ik de bandaanzet/lugs; deze maakt het onmogelijk om naast de oem banden van oris te wisselen van banden.

Nog groot nadeel is powerreserve van 38h tov 70h van de longines.

Als laatste moet ik oprecht zeggen dat ik de longines kwalitatief beter afgewerkt vindt.

Maar over smaak valt niet te twisten, dus maal de keuze waar jij je het beste bij voelt. Wat wij hier vinden doet er uiteindelijk niet toe :slight_smile:

Mijn complimenten voor de advertising. Heb er smakelijk om gelachen!!

2 likes

Alleen omdat je meer van die up’s wil zou je die al niet kopen toch? :rofl:

2 likes

Ik heb ze allebei gepast en ze zijn allebei tof. Jou raad ik hetzelfde aan, allebei even passen

Als je de Calibre 400 pakt dan heb je een power reserve van 5 dagen. Is ook een mooi in-house ontwikkeld uurwerk

Exact dat ja!! :laughing:

Juist!

5 likes

Ik ben bevoordeeld, want ik heb een Aquis. Al 5 jaar en in de tussentijd is er vanalles (o.a. Grand Seiko, Junghans) gekomen en weer gegaan maar de Aquis meneer die blijft.

1 like

Ik ben een groot fan van longines, heb er 4 in mijn collectie maar de hc vind ik gewoon niet mooi. Hier zou het de aquis worden voor mij…

Maar die kost weer 3000,-

Zelf 2e hands kost die 2000+

Ik had het wel geweten, en voor die Longines gegaan.

Buiten dat, is het uurwerk van de Longines al bewezen betrouwbaar en enkel beter geworden met nieuwe ontwikkelingen.
Het ontwerp van de nieuwe met keramische bezel is aardig tijdloos, en de gebruikte materialen en afwerking zijn ongekend voor het geld.

Helemaal als je hem weet te kopen voor ongeveer 1000,-

Vooruit, traditioneel een beetje oprekken dat budget :see_no_evil: Maar tweedehands moet rond de 2.000 wel lukken lijkt me hoor.
Maar goed, dan kan je ze misschien wel beide halen voor 2.000 wanneer je tweedehands gaat. Keuzes…