Die kans is inderdaad wel heel groot. Als je eenmaal begint, met de horlogehobby, en een beetje actief wordt, hier op HF, dan gaan er nog vele horloges volgen!
Maar heb je ze al gepast, allebei? En dan het liefst in dezelfde winkel, zodat je ze naast elkaar kunt zien. Dit gaat je waarschijnlijk wel over de streep helpen.
Ik heb persoonlijk meer met Oris.
Mocht je toch voor een Longines gaan wellicht dat ze nog iets leuks hebben liggen bij de outlet in Roermond.
Misschien dat topic hier even opzoeken. Worden dikwijls foto’s geplaatst (ook door mijzelf).
Oris aquis date.
Ik vindt de kastvorm prachtig en origineel, de plaatsing van de datum en kleur daarvan beter.
Daarmee is de Oris net even anders.
Nadeel is de aansluiting van de band.
Ik ben niet geheel objectief, ik heb hem zelf, foto van het www:
Oké eerlijk toe gegeven, op deze foto ziet die er wel erg mooi uit.
Ik vind de SW-200 alleen echt een schijt uurwerk, probeert in alle opzichten op de 2824 te lijken, maar is het op elk gebied net niet, en op sommige dingen bij verre na niet.
Ik zou ze beide even passen. De Aquis heeft geen lugs en de Hydroconquest weer enorme. Dat maakt het om te dragen heel verschillend. Voor mij droeg de 41mm echt te groot om m’n 17,5 cm pols, maar dat is ook smaak. Ik vond het overigens een zeer mooi en fijn afgewerkt horloge!
Of een deur links: De nieuwe Christopher Ward Trident Pro 300.
Verkrijgbaar in verschillende maten, 38mm 40mm of 42mm. Lekker dun, erg mooi afgewerkt verkrijgbaar in 4 verschillende kleuren en met de kortingscode onder de 1000 nieuw op de mat.
Ik zit niet in detail in de uurwerken.
Kan wel zeggen, zonder dat ik dit echt kan meten, dat de Oris super strak loopt. Maar dat is natuurlijk een stukje afregelen maar Oris lijkt daar wel de moeite voor te doen.
Dit is het mooie, over smaak en gevoel valt niet te twisten. Ik heb ook 17,5 cm pols en vind zelfs dat een ldd van 42 mm met l2l van ruim 5 cm gewoon kan. Dus, beste ts, passen, meten en kopen wat je zelf mooi vindt.
Longines is een fraai merk, heb er zelf ook 1. Maar in dit geval zou ik gaan voor de Aquis (die ik ook in bezit heb).
Reden is dat die voor mij meer een eigen smoel heeft en beter in balans is qua wijzerplaat. Ik vind die op de HC rommelig, en bij elkaar geraapt met op sommige plekken ronde indexen, op andere niet en soms weer een combinatie van cijfer en ronde index. En de datum op 3 krijg ik altijd jeuk van.
Maar ook dat is smaak. Met beide horloges doe je een prima aankoop…
Cw blijft voor mij toch iets van een stel ondernemers die zich verveelden na het cashen van hun businesses en iets wilden gaan doen. Mist voor mij de emotie en cw zelf is er alweer uit. Niks afdoende aan de kwaliteit maar ik hou van een beetje heritage.
Ik heb dezelfde afweging gemaakt: Longines HC, Oris Aquis Date, TH Aquaracer of zelfs de Hamilton Scuba.
Zo’n jaar of 10 geleden is de horloge-gekte voor mij begonnen met een Longines Conquest. Een heerlijk horloge, 300m en behoorlijk accuraat ETA. Is voor een lange periode mijn dagelijkse beater geweest. Inmiddels zijn diverse horloges aan de verzameling toegevoegd, inclusief zgn. “high-end”. Sommige zijn alweer weg, de beroemde “klik” was er uiteindelijk niet, en het voelde niet goed om met een horloge rond te lopen waarvan de waarde het jaarsalaris van in totaal 10 van mijn medewerkers overtrof (Azie).
De Conquest is altijd gebleven. Dus toen ik de nieuwe HC uiteindelijk in mijn handen hield, was de keuze snel gemaakt.
Het is de longines geworden! De doorslag gaf dat deze nu ook redelijk geprijsd was bij Ace en Dik (en omdat de Oris boutique dicht was😔) Maar ook de Oris zal binnenkort bij mijn net nieuwe collectie gaan horen.