Oris Aquis date of Longines Hydroconquest

100% de Longines :+1:t2:

2 likes

Ik denk dat jullie voorkeur wel duidelijk is. En als de reacties zo less krijg ik dezelfde voorkeur. Bedankt allen voor de hulp! :pray:

5 likes

Maak wel een leuk NA-topic aan als je het horloge heb gekocht. Vinden we leuk :slight_smile:

3 likes

Dat zal ik zeker doen!

2 likes

Ik zou toch gewoon voor de Oris gaan!

2 likes

Oris wat mij betreft, maar goed. Ik ben bevooroordeeld haha. Heb de Oris enige tijd in bezit gehad. Een paar maanden geleden heb ik beide weer eens in mijn handen gehad. De Oris voelt imo degelijker aan. Maar anderen maken een goed punt wat betreft het uurwerk. Uiteindelijk komt het aan op smaak. Als ik jou was zou ik mooi eens beide in de handen nemen en passen. Dan kun je precies op het moment zelf voelen etc. Oh en koop tweedehands! Je schrijft verschrikkelijk af op beide modellen als je nieuw koopt. Met geluk zou je zelfs alletwee kunnen kopen voor rond de 2k.

Oris. Die is veel mooier afgewerkt dan de Longines HC van de vorige generatie. Ik heb zelf een groene Aquis en die vind ik erg fraai. De HC heb ik weer verkocht.
De Longines was veel gewoner, m.n. qua afwerking. Zeker de sluiting.
De nieuwe Longines heb ik nooit in handen gehad, dus daar kan ik niet over oordelen.

Zal ook nog een duit in het zakje doen: gaan voor de HC (by far :wink:).

Dat is dan gebaseerd op voornamelijk persoonlijke overwegingen en voorkeur. Verder is de HC voorzien van een heel mooi uurwerk met een gezonde reserve.

Heb beide gehad en de Oris (sorry Oris-liefhebbers) deed het niet voor mij.

1 like

Hij moet ook niet de oude nemen, maar de nieuwe.

Refereren naar de oude HC is het zelfde als hem overhalen om een oud model aquis te kopen.

Zoals de nieuwe aquis keramiek heeft, heeft de HC dat nu ook. En ja, de HC is gewoon mooier. En beter.

2 likes

Het uurwerk kan wellicht beter zijn, echter of hij mooier “is”, is een kwestie van smaak. De Oris heeft veel meer een eigen smoel vind ik.

1 like

Heb beide…een 41.5mm aquis cherry en een hq 41 quartz.

Band van de hq is vele malen grover. En 21mm wat een rukmaat is. Verder voelt de oris een stuk compacter, de hq heeft best lange lugs… passen dus.
Het is al vaker gezegd… koop jong gebruikt. Dan kan je blauw en groen kopen… of rood​:muscle::heart_eyes:

Hierbij wat fotos,

2 likes

Waarom komt iedereen toch telkens op te proppen met het oude model hydroconquest?

Als je het over een nieuwe auto kopen heb, en je wil een Bmw of een Mercedes, dan vergelijk je toch ook geen gloednieuwe 3 serie met een 12 jaar oude C klasse?

2 likes

21 mm een rukmaat? Maar op de aquis is helemaal niks te doen met bandenwissel. Of zit ik ernaast?

1 like

En je hc is het oude model. Dus das niet eerlijk.:wink: Maar ondanks dat ik longines een warm hart toedraag, wint de aqui. Zeker die rode.:+1:

1 like

Kunt gewoon banden laten maken voor aquis

1 like

Ziet dat er een beetje uit? Mss in Oris only een pic voor me zetten? On topic.

1 like

Hier een foto van mijn 41mm HC en 41,5mm Oris. Beide zijn prachtig, maar zowel qua looks als uurwerk wint de HC het van de Aquis (zelfs met calibre 400).

3 likes

Is zn hc zo geweldig dan?

Voor de prijs helemaal. Uurwerk is ook echt top. Hoor in reviews vaak veel positiefs over de nauwkeurigheid, altijd wel binnen COSC-normen. Mijn HC loopt er ook keurig binnen.

1 like

Caliber 888.5 wat er in ligt is herzelfde als 888…4 het enigste verschil is cosc certificering. :+1:

1 like