Oris Clean Ocean

Zijn er mensen die de nieuwe Oris Aquis clean ocean hebben? Zijn er ook mensen die wat over het uurwerk kunnen vertellen? Ik vind het een zeer mooi horloge en wil het gaan kopen als eerste echte horloge. En nu ben ik benieuwd wat mensen ervan vinden en of jullie foto’s hebben van het horloge?
Wat vinden jullie van de andere Oris horloges? En hebben jullie nog tips voor een Oris horloge?

1 like

:point_up:t2: Hier kun je ook een hoop mensen vinden met ervaring over Oris

2 likes

Het is een Oris 733 uurwerk met als basis een Sellita SW200-1, gewoon een prima uurwerk!
Ik vind het een tof model om te zien, persoonlijk vind ik het jammer dat het een 39.5mm is, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en polsgrootte :wink:

1 like

Nog niemand op het forum met de Clean Ocean. Wel meerdere met de Great Barrier Reef III inmiddels.

Oris maakt zeer goede horloges voor een eerlijke prijs.

2 likes

Begrijpelijk. Persoonlijk vind ik het mooi om een niet al te groot horloge te hebben. Ik heb nu een Prisma horloge dat is een 40mm en een spinnaker die is 42mm. Ik vind dat de 40mm ook mooi is onder een pak/blouse en een 42mm vind ik net iets te groot. Ik heb namelijk ook geen grote pols. Haha

2 likes

Een Aquis hoort ook niet onder een pak. De 39.5 is een mooie diameter, maar m.i. te dik.

Passen!

1 like

Ja klopt, maar het zou in mijn ogen wel prima kunnen gezien de diameter. Anders zou je een dress watch moeten halen. Maar dat wil ik niet.

39.5 is een prima universele maat.

Aan een ORIS val je niet een buil. Sterker nog, het heeft hier ,terecht, schare volgers die er erg gecharmeerd van zijn. Ondergetekende inclusief.
'n Lekker onafhankelijk eigenwijs merk.

Punt.

6 likes

Geen merk mooier en eigenzinniger dan Oris!

3 likes

Helemaal mee eens. Ik vind het gewoon strak en een uniek design. Die Oris Aquis clean ocean heeft ook nog eens een mooi verhaal en een mooie dial! Voor mij een top merk!.

2 likes

Ik heb de Aquis 39.5mm met blauwe plaat. Heerlijk allround horloge met perfecte proporties; niet te groot en niet te dik.

2 likes

Heb jij daar een foto van?

Ik heb hem uitgebreid gepast bij de lokale juwelier omdat ik serieuze interesse had.
Echt belachelijk mooie wijzerplaat, is bijna niet vast te leggen op een foto.
Dat oceaan blauwe heeft heel veel diepte .
De inlay is ook echt tof om te zien.
Helaas was hij voor mij net te klein icm de verhoudingen.
Dat was het enige wat mij tegenhield.

11 likes

Staat je gewoon goed! De schakels zijn ook goed zichtbaar. Wat mag die kosten?

2 likes

Valt best mee !!!
Kijk niet alleen naar het blauw, maar neem zeker de omlijsting van de zwarte bezel mee in het totaal plaatje.

3 likes

Zeer mooi horloge vind ikzelf!! Heb je ook foto’s van de achterkant? Mag ik vragen waar jij hem gekocht hebt?

Ik heb de clean ocean ook gepast. De dail is inderdaad prachtig, heel mooi gedaan en ik ken weinig vergelijkbaars.

Ik heb de clean ocean echter niet genomen, de zoektocht is nog te leuk en deze greep mij niet genoeg. Daarnaast vond ik hem vrij stevig geprijsd.

2 likes

De bezel is ook blauw bij de Clean Ocean

En heren, aub, dial of wijzerplaat, geen dail.

Heel tevreden over Oris, een mooi onafhankelijk merk met een eigen gezicht :+1:


Over mijn Aquis ben ik ook zeer te spreken :star_struck:maar in de toekomst denk ik toch aan de 65

4 likes

Zo op de foto wel, maar helaas in het echt klopte het toch net niet.
Geloof me ik wilde echt dat het klopte :wink:

2 likes