Ik heb een goed aanbod gekregen voor een Oris Diver, small second, automaat. Is zwarte wijzerplaat met oranje indexen/cijfers. Is wel 47mm, maar zit en draagt erg prettig heb ik gemerkt.
Daarnaast zit ik te denken aan een Sinn u1…een ieder wel bekend. Is mooi en duidelijk, u boat staal en anders dan anders.
Geld kan maar 1x worden uitgegeven…
De Oris is bijna ook als dress watch te gebruiken, al is die wel bling bling (wellicht te matteren of band beadblasten). De Sinn is ultieme toolwatch, maar zal ik bijv. minder snel naar werk of onder een pak dragen.
Wat denken jullie. Qua pricing ontloopt het elkaar niet veel…
Oris, puur omdat deze (zoals je zelf ook zei) ook als dresswatch te gebruiken is.
Je kunt het geld inderdaad maar 1 keer uitgeven en dan lijkt het me een stuk
prettiger als je je mooie horloge in zoveel mogelijk situaties kunt dragen.
Tja, Oris natuurlijk maar dat is niet vreemd zoals je inmiddels weet. Het is het broertje van de GBR.
Persoonlijk vind ik ze optisch behoorlijk uit elkaar liggen hoor.
Eens dat ze optisch uit elkaar liggen, de keus komt voornamelijk door de aanbiedingen die ik heb…enne zijn beide duikers…
Ik overweeg bij aanschaf de band te materen, omdat deze wel erg “in your face is”. Echter, de lugs zijn ook glanzend, maar om nu ook de kast te laten doen…
Tis erg lastig… Juist omdat het twee verschillende type horloges zijn…
Ik zou zeker voor de Sinn gaan. Oris is een mooi merk en ook een mooi horloge. De Sinn is nog eigenwijzer en blijft langer boeien. Daarbij vind ik dat je op een Sinn ook makkelijk een leren band kan gooien. De Oris is, wat mij betreft, beperkt tot de rubberen band en de metalen band.
Heb zelf een Oris gehad en bijna nooit gedragen en verkocht als nieuw aan een forumlid. Ik kon maar niet wennen aan de kast.
Kortom de Sinn zou mijn keuze zijn. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Hmm, Sinn is zeker eigenwijzer, de kast vorm van Oris weet ik zonet nog niet, maar de wijzerplaat van de Oris vind ik in deze uitvoering toch wel erg mooi.