Ach Clim… who cares. Ze is erg leuk en als dat de emotie is die je erbij voelt… lekker dragen toch?
Leuk ding
Absoluut mee eens, ik had hem al weggeschreven als mumbai-special.
Maar begon te twijfelen toen ik het uurwerk zag.
Degene die er het meest op lijkt lijkt te komen van een Indiase site als ik het goed heb (jambahari ofzo?). Dus lijkt mij ook een mumbai. Maar @Climholland who cares? Hij ziet er niet slecht uit, ik zou hem soms gewoon dragen
Bij alle ‘Oris’ Mumbai Specials die ik gezien heb gebruikten ze een 17-jewel FHF uurwerk. Deze valt dus positief uit de toon.
Mumbai’s hebben ook vaak veel meer kleur.
Goed movement… goeie caseback… matchende patina. Vergelijkbare andere modellen… je zou nog kunnen kijken of er iets van catalogussen te vinden is.
Ik denk gewoon legit iig.
Ik denk niet 100% origineel maar wel origineel in de basis.
Wat ik apart vind is het symmetrische rechthoekje bij de datum ipv de (hoe heet zo’n figuur) schuinere rechthoek dinges vorm.
Webplaatje:
Wat niet?
?? Vertekening door t glas?
De wijzerplaat vanwege het datum venster vormpje.
Nee, die asymmetrische vorm zie je onder meerdere hoeken bij Oris.
Uurwerk klopt IMHO wel
Jep.
Is die van Clim te asymmetrisch of niet asymmetrische genoeg?
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar hier werd een vergelijkbaar model ook aangeboden: https://maximaze.com/ITEM/LDjson/6063
Maakt het was uit of het een Mumbai of een Orisigeel is?
Aangezien je het horloge hebt, er wat voor betaald hebt, zou ik het gewoon dragen! Leuk bandje eraan en om de pols!
Zo obv foto binnenkant 100% Mumbai Special omdat ik daar ook een keertje in ben getrapt: het uurwerk is eigenlijk te klein/niet netjes in de kast geplaatst, te veel speling aan de randen.
Ik denk dat de movement klemmetjes gewoon missen.
Ik geloof wel dat case oris kan zijn, het movement is door Oris gebruikt en de dial schreeuwt imho geen redial.
Ik denk nog steeds orisgineel
Ik sluit me bij @ruud aan. Zit in quarantaine en verveel me de pleuris. Na alles wat ik gezien heb na honderden orissen te bekijken, blijf ik mijn geld op origineel zetten.
Mijn sentiment ook met mijn Mumbai Oriënt met bijgeschilderde derde ster. En super paarse dial. Heeft iets naïef en creatiefs en recycling. Beetje een Franken Vostok. Leuke conversation piece. Net als mijn vostok-cubaanse-jenni-karibean. Super grappig. Geniet er gewoon van. Leerproces. Maar koop ook gewoon dingen die JIJ mooi vind. Zijn geen Rolex horloges waarbij je perfectie mag verwachten
Dat mijn mumba oris fake was kwam pas bij de olie-beurt door de horlogemaker boven water omdat er voor die case nooit dat uurwerk was gebruikt. Het uurwerk werd op de plek gehouden door plastic.
Hierdoor mijn conclusie (waarbij deze conclusie ook zomaar onterecht kan zijn in dit geval).
Mijn lesson-learned: bij twijfel niet doen of een horlogemaker raadplegen.
Plastic spacers zie je weer best vaak hoor. Zeker bij grotere horloges. Maar dan moet het uurwerk incl spacer wel strak in de kast liggen.
Vostok doet dat. Tissot doet dat.
Dank jullie allen voor de onderbouwde analyses.
Ben ik eruit, nee nog niet helemaal.
Lijkt voor de meesten op Orisgineel, of minstens Orisginele onderdelen. met een aantal kanttekeningen/twijfels, vooral datumvenster omlijning vind ik raar.
Hoe dan ook, op zoek naar een mooi bandje, ik denk grijs.
Succes. Horloges met shrouded lugs zijn verschrikkelijk. Stalen band? Grijs kan ook goed.