Tja, voor mij zou dat wel uitmaken; als ik er achter zou komen dat een van m’n horloges een Mumbai special is zou ik hem subiet uit elkaar slopen en de nog bruikbare delen in de donorbak gooien. Dat soort rommel hoeft wat mij betreft niet voor het nageslacht bewaard
Die is er inderdaad niet, dus in dit geval zou ik hem ook niet uit elkaar gesloopt hebben
Staat er niet ergens een ref. nummer op het deksel? Geen idee of Oris zoiets deed eigenlijk.
Ik vergelijk natuurlijk met Tissot en elke Tissot van na pakweg 1945 heeft een ref. nummer, en als dat er niet op staat is hij vrijwel zeker niet origineel
Heb intussen even wat zitten googelen naar 70’s Orissen, en ik zie er geen een waar een ref. nummer op staat, dus het lijkt erop dat ze dat gewoon niet deden
@Climholland stuur een berichtje met wat foto’s naar Oris.ch
Ik heb dat ook in verleden eens gedaan en kreeg daar een vriendelijke mail van terug.
Ze zijn verassend behulpzaam bij dit soort vragen vond ik.
@Ruud, als jij zo zegt, dan ben ik minder stellig over de kans op een mumbai.
Tegelijkertijd zou ik met mijn eerdere persoonlijke ervaring gewoon niet overgaan op een zo’n aankoop zonder dat er meer zekerheden zijn.
Pff, voel me nu net zo’n spelbederver…
Niet dat ik nu de grote kenner ben, maar Ik zeg Mumbai special.
Waarom? Vanwege meerdere redenen.
De caseback, letters zijn niet allemaal op gelijkmatige diepte. De case is me ietsjes te glanzend, en ik zie een slechte afwerking bij het stukje waar de kroon ingedrukt wordt. Bovendien ziet het eruit als de Mumbai special Ricoh, die ik me ooit voor onderdelen gekocht heb… (Al heeft die een knop om de datum mee te verstellen)
Ik zie niet zoveel overeenkomsten tussen de ricoh en de oris. Nog qua kast, of qua plaat.
Het klopt dat de print achterin minder diep is, maar wel gelijkmatig
Ik had het ook niet over de plaat. Ik vind de afwerking overal gewoon beneden peil, zelfs voor een jaren zeventig Iris. Zoiets zou gegarandeerd niet de fabriek verlaten.