ORIS only - deel 2

Ja de lugs zijn wat langer. Voor mij waren ze nét ff te lang, daarom ging ie helaas de deur uit. Sowieso zijn het vrij lange en slanke lugs.

Heb zelf een pols van 17,5 cm en de 42mm zit prima

6 likes

Hangt een beetje van de vorm van je pols af ook. Die van mij zijn ook rond de 17.5mm maar voor mij de zelfde reden om hem toch weer verkocht te hebben, lugs net te lang.

5 likes

Het is op deze foto ook wat moeilijk te zien ,het beste kan je je arm van een afstandje in de spiegel bekijken, voor het juiste beeld .

En door die nato ligt deze ook hoger op je pols

1 like

nachtdienst dus spelen met de 65 en telefoon,

16 likes

Mijn pols is 17cm en dit ziet eruit als mijn absolute max. Denk dat ik hem even in het echt zal moeten zien, vanmiddag bij de oris boutique langs :ok_hand:

1 like

Wel grappig want die 43mm aquis kon ik wel hebben maar dit is mij net ff te groot.

Als ik nu een aquis zou kopen zou ik overigens toch nog t liefst 39mm hebben. Ik heb gelukkig nog even om te kiezen tussen de 65 en de aquis.

Als het een troost mag zijn, de datum stond op de originele versies ook op 3. Dus de 36 en 42 mm versie zijn er trouw aan.


Foto van het web

Maar ik vind de datum op 6, zoals op de 40 mm, ook mooier.

4 likes

Bij die linker vind ik het niet eens zo gek staan eigenlijk. Het zijn echt mooie horloges, hoop me snel bij de Oris club te voegen.

1 like

Is Oris het geld waard? Of is het slimmer om door te sparen voor een vintage datejust oid?

Een moderne Oris is kwalitatief beter dan een vintage DJ.

4 likes

Natuurlijk is Oris het geld waard als je een modern, waterdicht, robuust en cool horloge wilt.
Als je echter een afgeleefd rammelend, volledig overpriced damesding zoekt, dan zul je even moeten doorsparen :rofl::rofl:

8 likes

Duidelijk :upside_down_face:

1 like

Sowieso! Maar een jonge jongen als Noah zoekt denk ik ook wel een beetje naar street credit, zou het niet?

@noahvdw je ‘moet’ kopen wat je mooi vindt, een Rolex kan altijd nog. Zeker zo’n rammelkissie van eind jaren 80. Oris maakt mooie horloges.

2 likes

Het is appelsien peren vergelijken … DJ is een icoon, die koop je omdat je een DJ wil. Een Oris is mi een prima prijs tov kwaliteit horloge.

Daar is Oris dan weer niet zo sterk in

2 likes

Keuze hangt idd meer af van kwaliteit en het vasthouden van waarde. En met een vintage 1920s Waltham heb ik al meer dan genoeg street credit gekregen :sunglasses:

Oris it is denk ik.

Als ik hem al ongedragen op Chrono24 koop valt het vgm wel mee dan toch?

Waarom zou je dat doen? Dan verlies je er zomaar enkele honderden euronie’s aan zonder dat je ervan hebt kunnen genieten. Kun je net zo goed je geld in de kliko gooien.

Zeker…