ORIS only - deel 2

Op rubber gezet ipv de stalen band.

11 likes

Zal erg fijn zijn inderdaad, in de warme maanden krijg ik de stalen band net niet zoals ik hem hebben wil. Buiten dat je een paperclip nodig hebt voor het stellen, heeft staal ook maar drie afstellingen waar rubber er vier heeft. Het nadeel van rubber is dat deze wel wat groter draagt door de toch wel dikke gesp.

Aanvulling :

Hoewel ik niet heel veel met Rolex heb, moet ik wel toegeven dat die gespen echt lekker aanvoelen inderdaad. Doordat ik persƩ een datum wil valt de Explorer af, maar een DJ kan er ooit nog wel eens komen.

1 like

Ja heā€¦ ik netjes de merknaam niet benoemen gooi jij hem keihard in de groep.

Elk merk heeft wel wat moois in huis.
Bij Rolex was dat de explorer voor mij.
Meer van dit merk zie ik niet zo snel in mijn kluis verschijnen.
ORIS en/of Breitling maken veel en veel meer kans om de collectie te vergezellen .

2 likes

Is toch wel een traditie hier om zo ieder topic te laten ontsporen, en dan was ik nog vrij neutraal/positief over het merk :stuck_out_tongue:.

1 like

13 likes

Ik kwam er laatst ook per toeval achter, zag het ergens voorbij komen en ik deed precies hetzelfde als jij gedaan hebt :sweat_smile:

Dat hebben ze mooi gemaakt daar!

Ik ben het wat betreft de Oris stalen band wel met je eens trouwens, daar had best een microverstelling op mogen zitten. Ik gebruik de functie weinig, maar ik merk dat de stalen band soms wat losjes komt te zitten, kan 'm dan helaas niet ā€˜evenā€™ wat strakker makenā€¦
Maar, het blijft een erg comfortabele stalen band :grinning:

1 like

Ja die rubberband draagt heerlijk, maar jammer dat die sluiting zo dik is. Draag 'm daarom ook vaker op staal

10 likes

Oris Boutique met het eerste jubileum feestje was gezelligā€¦hapje drankje DJ en weer een hoop wijzer geworden.

15 likes

De enige met deze band hier op het forum?

15 likes

Hie zit deze eigenlijk aan de 12u kant? Ik zie geen lange flap toch?

Het is een vouwsluiting.

5 likes

Nog nooit in verdiept maar zo is een ā€˜natoā€™ wel gaaf!

1 like

Hier met de zwarte sluiting

7 likes

past dat dan?

Ik zie nu dat jou Force Recon een link heeft die tussen de Oris lugs zit. Je kunt hiermee elk bandje op je Pro Diver monteren.
image

5 likes

Precies!

Is die er ook voor de Aquis :zipper_mouth_face:?

Er heeft ooit iemand wat geknutseld voor de TT1 maar mooi is anders mi :smirk:
image

4 likes

Als het goed is passen deze rubber banden:

Wit 07 4 26 31
Oranje 07 4 26 32
Geel 07 4 26 33
Zwart 07 4 26 34
Blauw 07 4 26 35

Is dat zeker? Voorheen waren de lugs vd Pro Diver breder dan vd Aquis namelijk. Toch @Hornet ? :joy:

2 likes