ORIS only - deel 2

Haha!

De banden voor 43 en 46mm Aquis’ passen niet op de Pro Diver series. De lugbreedte is wijder, maar de ruimte er tussen is smaller. Roy weet dit dondersgoed :rage::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Heel goed weekend gewenst! :slightly_smiling_face:

Groetjes van Klokkengek & Klokkengek.:+1::wink:

16 likes

De Moonphase past ook prachtig op mevr Klokkengek dr pols :ok_hand:

1 like

Dat is niet precies wat ik zoek inderdaad :stuck_out_tongue:.

Prachtig duo…twee maal. :ok_hand:

1 like

Bijzonder, omdat ik van veel mensen begreep dat het Oris only moest zijn, zelfs de Oris boutique gaf aan dat het Oris originel diende te zijn. Ik ben technisch niet bijzonder begaafd.
Wat ik wel zie is dat de 2de lugs ( de smalste) ook geschroefd zit dus mijn simple ziel denkt dat ieder bandje van die breedte zou moeten passen. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik denk dat alles past wat correspondeert met de breedte van de Oris nato. Wel rekening houden dat de schroef waarmee de nato vast zit vrij dik is en misschien niet in elk bandje past.
image
Ik krijg een standaard Oris lug schroef met gemak in een lederen Ko bandje geduwd.

Ik moet bekennen dat ik zowel de nato als de rubber band van Oris wel de mooiste optie vind , maar een beetje swappen/proberen kan geen kwaad :smiley:

Ik zal de lugs meten en een goedkoop bandje bestellen om eens te proberen

dit krijg je als je een dag naar Den Haag gaat en toevallig langs juwelier van Willigen loopt ? :sunglasses::joy::heart_eyes:

43 likes

Begrijpelijk! Prachtig. Kun je niet laten liggen.

1 like

Heel erg gaaf, gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi :star_struck:

1 like

erg mooi, gefeliciteerd!

1 like

Geinig artikeltje over de Oris aquis date in de quote.

7 likes

Wat kost een losse stalen band voor de sixty-five 40mm?

270,- retail prijs.

2 likes

Dat valt nog mee…thx voor de info…

De Grote Twijfel heeft toegeslagen :angry:
Toquis or not Toquis.
Stiekem ga ik er toch op letten : de scherpe uitstekende lugs bij de 65. Gewoon net ff te smalle polsen, en bij de stalen band steken ze iets meer uit dan bij bv de leren band. En als je er op gaat letten, dan gaat het knagen :tired_face:
Vorige week bij Maarten @OrisBoutiqueAmsterdam erachter gekomen dat een tropic bandje het probleem zo goed als oplost : maar ondanks het toch wel meest ideale comfortabele bandje aller tijden, weet ik dat ik staal wil…het hoort gewoon meer bij mij. En de leren band is alleen nog een reserve, die gaat er niet meer om.
En dan pas je de Aquis, en tja…die zit perfect. Groot, dat klopt, maar door de kastvorm valt de stalen band precies goed. En hij is mooi…maar dat is de 65 ook.
Wel een stuk dikker, en een stuk meer glimmender maar dat went wel ( denk ik ).
De 40 mm is geen optie, want dan kies ik gewoon eerder voor de Aquis. Allebei is ook geen optie, want ik vind draagtijd belangrijker dan bezit.

Daarnaast nog het luxe probleem om te moeten kiezen tussen de blauw/zwarte, of de grijze reliëf, maar dat is stap 2. Stap 1 : 65 eruit, Aquis erin ?
Op langer termijn ( lees : ouwe lul ) zeg ik dat de 65 meer bij mij past, en het is denk ik meer een klassieker.
De Aquis is wel weer wat robuuster…nu ben ik toch echt voorzichtig met de 65, vooral door het bolle glas en de smalle, relatief fragiele stalen band met een simpele sluiting. De Aquis is gewoon een dikke duiker, klaar…met een band waar je aan kan hangen. De 65 mag bij mij niet eens dobberen, daar heb ik een skx en een Rus voor.
Eerst nog ff met vrouwlief gaan passen, die heeft toch net iets een andere kijk op mijn pols ( ja, gewoon doen OF nee man, geen porum ).

Maar voor nu …Oris-vrienden : zeg t eens :thinking:

9 likes

Ik lees het dilemma in je verhaal maar ook dat je wel naar een Aquis neigt, moeilijk hoor…
Beide echt geweldige horloges en de Aquis, da’s gewoon een lekkere klatser waar de 65 wat subtieler is.
Ik zou zeggen, doe wat je wilde doen, met vrouwlief passen en vervolgens je keuze maken op wat het beste staat :sunglasses:

2 likes

Ook ik lees het dilemma…en kan mij het goed voorstellen.

De vraag is denk ik : hoezeer stoor jij je aan de uitstekende lugs, en is dat voldoende om afscheid te nemen van de Sixty-five? En denk jij dat de Aquis even mooi/passend bij jou is tov de Sixty-five?

Ik denk dat dit de meest belangrijke vragen zijn…de rest is een afgeleide daarvan.

Passen dus…samen met de missus. :+1: Je moet meteen een bepaald gevoel hebben/krijgen bij de Aquis, anders denk ik is de Sixty-five toch gewoon meer jouw horloge. Dat lees ik ook steeds heel duidelijk uit jouw enthousiaste posts op HF…:ok_hand:

Succes met de afweging!

2 likes