ORIS Only - deel 3

Ga deze steeds mooier en mooier vinden :heart_eyes:

1 like

Snap ik :blush:
Mij raakt hij iedere keer als ik er even naar kijk. En ook echt een heerlijk comfortabel horloge.

1 like

Mocht het moment komen dat het horloge je niet meer raakt, let me know :grimacing:

1 like


:blush:

23 likes

Mooi shot!

1 like

OK daar gaan we dan. Op verzoek van @FransT en @RobinH hierbij een aantal foto’s van mijn Oris Art Blakey, nu in mijn bezit sinds januari dit jaar en nieuw gekocht bij @OrisBoutiqueAmsterdam. Het is mijn eerste ‘echte’ horloge geweest en ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Hij draagt ontzettend comfortable op m’n 16,5cm pols en is daarbij ook nog te dragen op verschillende bandjes, wat ik van tevoren niet had verwacht van zo’n “dress watch”. M’n favoriete bandje is toch wel de Bonklip van Joseph Bonnie.
Ik heb vroeger zelf gedrumd, dus voor mij is dat extra leuk bij zo’n horloge. Het design is simpel maar toch super interessant. Sommigen vinden het irritant dat de klemmen van de drum niet op de uurmarkering liggen, omdat het horloge daar minder goed door af te lezen zou zijn, maar dat stoort mij niet. Wie kijkt er nou nog op z’n horloge om de tijd af te lezen? :wink:
Volgens mij loopt de wijzerplaat aan de buitenrand iets af, maar ook als dat gezichtsbedrog is door de gebolde saffier, dan is de drum nog steeds een soort 3D object dat echt op je af komt in het juiste licht.
De achterkant is natuurlijk een prachtige extra!
Wat ik misschien handig of leuk had gevonden waren doorgeboorde ‘lug holes’, hoe zeg je dat in goed Nederlands? Dat had het wisselen van bandjes iets makkelijker gemaakt en had het horloge nog een meer vintage uiterlijk kunnen geven. Maar goed het blijft een dress watch.
De lume is ook heel subtiel in het donker, heel mooi! Zal proberen daar nog eens een goede foto van te maken.

Inmiddels heb ik al een aantal andere ‘echte horloges’ in m’n collectie, maar dit blijft één van m’n favorieten!

Even een kleine disclaimer: ik ben absoluut geen fotograaf en heb hier mijn smartphone voor gebruikt, dus niet al teveel commentaar op de kwaliteit aub :wink: En laat maar weten als je vragen hebt of verzoekjes qua foto’s! En als dit too much is, excuses :wink:
En voor degenen die er geen genoeg van kunnen krijgen, op m’n Instagram staan ook nog wat meer alledaagse foto’s: https://www.instagram.com/onewordwatch/

Laatste foto is van één van de eerste dagen op de originele band.

36 likes

Oris_John_Coltrane_1
Hier een groet van John Coltrane…

20 likes

12 likes

6 likes

Oh wat is dit mooi zeg. Nu ff alleen de foto’s gekeken. Voor het slapen gaan de tekst maar eens lezen. Je mag dit horloge wel wat vaker posten hiero

1 like

Deze zien we ook veel te weinig hier, mooi horloge :ok_hand:t4:

Kijk eens, twee nieuwe aanwinsten hier in het Orishoekje ( in één van de meest relaxte hoekjes van het forum :slightly_smiling_face:) . Prachtig heren :ok_hand:t4:

3 likes

Die is ook mooi zeg, diep blauw. En soms mis ik de datum wel, maar dat had het ontwerp geen goed gedaan denk ik.

Ik mag hier ook meedoen, super blij met mij eerste Oris.

Het orginele bandje verwisseld om het horloge een wat meer stoere look te geven, wil ik het chiquer dan heb ik natuurlijk de orginele band nog.

Kan ik er vanuit gaan dat als ik het horloge op myoris geregistreerd heb dat dit dan in orde is ?
Op het moment time ik een afwijking van plus 12 seconden per dag, dat vind ik wel een beetje veel. Het enige wat een beetje tegenvalt voor de rest super happy.

20 likes

Jaja, jij ook hier :sunglasses:
Blijft mooi hè, die blauwe. Uniek ontwerp.

2 likes

Mooi Gefeleciteerd!! :ok_hand:

1 like

Fotootje van de Oris die ik van @RobinH heb overgenomen :ok_hand:

32 likes

Fantastische combo Jurk!

2 likes

Bandje staat goed!

Volgens mij verleng je de garantie met my oris, maar heb je alsnog een garantiekaart nodig om van de garantie gebruik te maken. Ik denk niet dat my oris zo geavanceerd is om te kijken of iets grijs of via een ad is verkocht. Mijn garantiekaart moest in iedergeval meegestuurd worden naar het seevice centrum met een uitdraai van myoris als deze verlopen was. Met 12 seconde zit je overigens nog binnen de marges van het uurwerk.

2 likes

Welkom in het meest knusse draadje van het forum Jur!

1 like