Een mooie sarb072 toevallig😬
Vandaag wordt de Nieuwe Oris Aquis met het nieuwe uurwerk gepresenteerd. Ben erg benieuwd, heb begrepen dat het weer een 43,5mm versie is.
Mooi kleurtje wel! Prijs is wat pittig imho… Een uurwerk is leuk, maar om hem dan dubbel zo duur te maken is wel wat gortig…
Ik was er al bang voor. Die prijs… Oris gaat richting Tudor.
Qua maat maak ik me geen zorgen alhoewel deze Aquis voor mij te groot is. Vermoed dat ze t nieuwe uurwerk binnen nu en een pakweg een jaar ook wel in de 41mm Propilot hebben zitten.
3.500 dollar voor een Aquis met het nieuwe inhouse uurwerk. Volgens mij is Oris niet helemaal lekker in de kokosnoot
https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-date-calibre-400/01-400-7763-4135-07-8-24-09peb
Is €3000,- op de site
Nog steeds erg fors en te hoog in de bol
Ik zie ze ook liever goedkoper, iets van 2500 had me prima geleken. Aan de andere kant; waar krijg je anders een duiker met een inhouse uurwerk met 10 5 dagen gangreserve en 10 jaar geen onderhoud? Veel andere Zwitserse merken hebben ook de selita/eta’s vervangen en zijn daarna fors duurder geworden…
Oef die prijs… schrik ik wel een beetje van. Maar ja, wat Temporis zegt is natuurlijk ook waar…
Wel een mooi horloge
Mooi kleurtje en leuk dat het uurwerk een tikje groter is dan een standaard Selitta, zo is de caseback mooier gevuld. Jammer dat het de 43,5mm is, maar om te beginnen had ik niet anders verwacht… Hopelijk moeten we geen jaren wachten op Propilots en 65’s.
De prijs was te verwachten. Oris is al competitief geprijsd, dus een manoeuver zoals Tudor met hun BB was niet haalbaar. De standaard Aquis kost 1950 dus 1000 erbij. Dat is dezelfde prijsverhoging als Nomos destijds met hun Neomatik. Blijft een smak geld voor een Aquis natuurlijk we zullen wel zien of de kortingen even mooi zijn op deze cal 400’s in de toekomst
touché!
Dat is zeker waar. Ik merk een ambivalent gevoel bij mij tov deze nieuwe Oris. Ik hink op twee gedachte en dat leidt tot horologische verwarring.
Wat een gel*l over dat het te duur zou zijn of dat Oris het te hoog in de bol heeft.
Oris heeft dit uurwerk zelf ontwikkeld he. Dacht je dat dat goedkoop was? Ik schaar Oris met deze uurwerken in hetzelfde rijtje als Nomos en Tudor.
Gewoon een kwestie van wennen dat de modellen met een manufactuur uurwerk een hogere prijs hebben.
Er blijven daarnaast ook modellen met het Sellita uurwerk bestaan die een lagere prijsstelling hebben.
Think before you talk watches…
Nice
Ik had het er gewoon voor betaald hoor. Zo heerlijk horloge is het!
Ineens zo omhoog is wel wat spannend.
Is even wennen, over paar jaar weten we niet meer beter.
Jammer dat ze het dan niet meteen COSC certificeren. Om met Tudor mee te doen.
Daarom op dat gebied is Tudor superieur. Is tenminste COSC certified. De eerdere afwijking die Oris beschreef op hun horloges waren -20 tot +15 of iets in die trend. Als ze nu de prijs omhoog gooien met hun inhouse uurwerk mag ik hopen dat de afwijking van een horloge van 3k niet hetzelfde is als dat van een Seiko SKX…
Maar ten koste van 2 dagen gangreserve. Ze claimen zelf tussen de - 5 en 3 seconde per dag, keurig imho. De cosc meting is niet erg ingericht op horloges met een hogere gangreserve. Daarbij zijn de toleranties die van het standaard uurwerk. Orissen zijn doorgaans prima afgeregeld en de toleranties van een skx zijn rond de 40 ipv 20 seconden…