ORIS Only - deel 3

:exploding_head:

1 like

Vandaag mijn Oris weer eens om de pols, horloge is al 2 keer ter reparatie geweest maar helaas nog steeds niet goed.
Jammer eigenlijk want daardoor draag ik het maar sporadisch.

15 likes

Ah jammer dat die het niet goed doet.
Staat ook nog steeds op mijn wenslijstje.
Blijft prachtig met dat blauw/grijs

1 like

@PLP heeft er eentje te koop, draagt hem nooit meer. Loopt goed, onderhoudsgeschiedenis onbekend

:smiling_imp:

2 likes

Wat is er mis mee (ik vrees dat ik het gemist heb)?

Haaha dit jaar geen horloges meer :rofl::yum:

Nope gaat nergens heen mijn pa woont in het buitenland en heeft ook een pointer date, dit is een beetje onze connectie.
Ofschoon ik niet zo van de sentimentele dingen ben is dat toch reden genoeg om het horloge te houden.

De hacking functie werkt niet lekker na uitrekken van de kroon in de uiterste positie loopt de secondewijzer toch vaak nog door en moet je nogmaals even aan de kroon zitten.
Ook gebeurt het dan regelmatig dat bij het verstellen van de tijd je als het ware de tandwielen op elkaar voelt ingrijpen.
Dit is niet altijd het geval maar wel met enige regelmaat.
Kort na aanschaf ergens einde vorig jaar is het horloge hier ook voor retour gegaan en meteen na reparatie weer retour moeten geven vanwege een ander issue maar helaas nog steeds gedoe met de hacking functie.
Jammer dat men na 2 reparaties dit niet heeft kunnen oplossen. Mijn vertrouwen in de partij die dit doet in Nederland voor Oris is hiermee wel wat afgenomen zal ik maar zeggen.

2 likes

9 likes

Is een nieuw uurwerk dan geen optie??

En van wie zou ik dat dan krijgen?

Weet niet hoe oud het horloge is, garantie???

Ik heb nog garantie tot bijna einde 2013 maar het horloge is al 2 keer ter reparatie geweest zonder het gewenste resultaat. Het is helaas zo dat mijn vertrouwen hierdoor weg is in de service vanuit Oris in Nederland.
Ik neem aan dat ik internationale garantie heb dus misschien over een tijdje als alles het weer toelaat eens via een Duitse AD laten repareren.
Ondertussen baal ik er wel van hoor aangezien deze Oris toch een speciaal horloge voor mij is en ik het vaker zou willen dragen in de roulatie met mijn andere horloges.

1 like

Hmm… en je hebt hem bij Nieuwendaal aangeboden. Die kunnen qua Oris toch wel wat is mijn ervaring.

1 like

Geen idee de eerste keer ben ik naar de Oris boutique in Amsterdam gereden en heb het horloge daar afgegeven. Nadat het via mikropakket retour kwam bemerkte ik meteen een raar iets, bij handmatig opwinden begon de rotor als een dolle te spinnen. Hierop is mikropakket het horloge weer komen ophalen en is het via Amsterdam weer ter reparatie gegaan en een paar weken later heb ik het weer ontvangen.
Overigens erg vriendelijk geholpen door de boutique in Amsterdam en het is niet mijn intentie om iemand zwart te maken maar helaas is het horloge nog steeds niet in orde.
Had ik direct gemerkt dat het weer niet goed was dan had ik wel meteen aan de bel getrokken maar dat bemerkte ik pas enige tijd later.
Het horloge loopt overigens wel keurig maar alleen de hacking en de wijzers verzetten werkt vaak niet naar behoren.

1 like

Ahh ok. Nou ik dacht omdat je in de regio woont dat je hem naar Budel had gebracht, het Oris service center.
Uiteraard is de Boutique top :ok_hand:

1 like

Kan ik daar direct heen dan met mijn garantie pas? Dat is inderdaad maar 15 minuten rijden.

1 like

Zeker. Ik kom er zelf altijd. Voor mij ook een ritje van niets vandaar :blush:

1 like

Bedankt voor de tip Roy ik ga zeker contact opnemen :+1:

2 likes

Wellicht kan Eric even meekijken naar je probleem. Dat helpt wellicht het uitsluiten dat hij weer retour komt met hetzelfde probleem :slightly_smiling_face:

1 like

Ik ga morgen er een belletje aan wagen en hoop dan dat ik daar het horloge kan afgeven. Hij is gewoon veels te mooi om niet veel vaker om de pols te hebben en zoals reeds gezegd is de bedoeling dat deze Oris voor altijd bij mij zal blijven.

Wel humor ik ga vanuit Eindhoven naar Amsterdam word onderweg geflitst moet parkeer ruimte zoeken en dik betalen. Sta ik voor de boutique is die gesloten omdat de koffiebonen op waren en heb daar ruim een uur moeten wachten. En ik had gewoon naar Budel moeten rijden. :rofl: :see_no_evil:

4 likes