ORIS Only - deel 3

Ik had het ook niet verwacht :smiley: :+1:

Maar dit is wel het nieuwe Oris inhouse movement :smiley: :+1:
Weet iemand of dit echt 100% inhouse is of weer een “op basis van …movement” ??

Caliber 400. Dus in-house.

1 like

Of dit fors is zal dezelfde discussie starten als er was met de nieuwe Aquis.

1 like

Die is niet via een AD te koop, enkel via Hodinkee.

Ik denk dat dat wel een gangbare prijs is voor het inhouse movement! Volgens mij is dat ook de prijs van de Aquis die jij hebt (zonder korting :sweat_smile:)

Edit: even opgezocht, de Aquis is toch een stukje goedkoper.

100% in-house!

1 like

Ik ben dol op de 65, ik heb de chrono in brons alleen met 43mm flink aan de maat.

Wel fijn dat ze die 400 dus ook in een 38mm Case krijgen en ben eigenlijk erg benieuwd naar die maat!

De vorige gekocht voor mijn zoon, uit zijn geboortejaar, die gaat die over een jaar of 18 krijgen. Ik draag hem regelmatig dus denk dat ik hem binnenkort in een citroenbadje leg, schoon maak en de rest van de tijd ga opbergen.

Het leuke is dat mijn vriendin zwanger is, uitgerekend op de eerste kerstdag dus er moet een nieuw horloge gaan komen, ik denk weer een Oris en zeer waarschijnlijk iets in deze richting, rond de 40mm. Nu zal deze tegen die tijd wel zijn uitverkocht maar ik verwacht dat er nog wel meer gaan komen voor het eind van het jaar!

1 like

Er staat wel 5 days op dus na 5 dagen weet je het .

1 like

En die kleine kast geeft een mooi gevulde caseback! Dit vind ik het mooiste aan deze editie:

De rest vind ik wat generiek, zeker voor die prijs.

12 likes

Die achterkant :drooling_face:

1 like

Een Hodinkee ‘editie’.

Omdat het een Hodinkee editie is. :laughing:

Hodinkee is een online handelaar, ze maken vaak ‘exclusieve’ samenwerkingen met verschillende horlogemerken.

1 like

Van de Fratelloris zijn er ook een aantal naar de boutiques gegaan alleszins, dus de vraag is zo vreemd nog niet. Maar Hodinkee zal vast groot genoeg zijn om het alleenrecht af te dwingen?

1 like

Hodinkee edities zijn volgens mij ook vaak in no-time verkocht.
Ik vind het ook maar bijzonder hoor.

2 likes

Kwestie van een exclusiviteitsdeal. Da’s toch niet moeilijk om te snappen??

14 likes

Het staat elke Oris AD vrij om een dergelijke samenwerking aan te gaan. Alleen moet je dan wel zeker weten dat je de beperkte oplages weg kan zetten. En dat lukt Hodinkee probleemloos. En ik denk niet dat er een AD is die wakker ligt van het feit dat ze deze specifieke editie niet kunnen verkopen. Gaat om zulke beperkte volumes en is alleen bekend bij de kleine groep liefhebbers die wij vormen…

2 likes

Dat doen ze toch?

Dat doen ze ook…

Ik vind het wel leuk dat ze een limited uitbrengen die niet overal te verkrijgen is.
Zelf zou ik graag een Oris RedBar toevoegen maar de prijzen voor die dingen prijzen zijn me te gek.
Alhoewel , als ik deze LTD van Hodinkee zo zie valt dat ineens best mee :sweat_smile:

3 likes

Over een maand komt dit model waarschijnlijk beschikbaar voor de Oris AD’s zelf. Alleen niet in dit kleurtje.

Al hoewel ik transparante casebacks niet echt iets voor een duiker vind is hij wel echt prachtig!

2 likes

Ik heb ook twee Chronorissen voor mijn zoontjes. Draag deze ook niet meer sinds ik de laatste borstvoeding heb getimed. Inmiddels 7 en 9 jaar geleden alweer.

2 likes

Geprinte indices? Zal wel meer vintage zijn, maar dan heb ik toch liever de opgelegde rosé gouden van de mijne.

3 likes