ORIS Only - deel 3

11 likes

Het nieuwe Oris calibre 400

https://oris.ch/en/movement/72/CALIBRE%20400

4 likes

Thanks Niels! Klinkt erg indrukwekkend! :smiley:
Weet iemand de dimensies van het Sellita SW200-1 uurwerk? Want ik ben benieuwd of dit nieuwe uurwerk van Oris in de huidige modellen past. Of dat we dit in de toekomst alleen in >44mm kasten gaan zien. :cowboy_hat_face:

8 likes

Mooi uurwerk. Zal goed staan in een zichtbodem.

1 like

Ik mis alleen de rode rotor! :cry: Terwijl het wel in de specificaties staat.

Hier trouwens de dimensies van de Sellita. 'Hmm die van Oris is wel een stuk groter. Zou dat problemen geven voor kleinere modellen zoals de Diver-65 in 40mm?

3 likes

25.6mm

Maar op zich zou de datum vaak wel verder naar buiten kunnen.

1 like

@OrisBoutiqueAmsterdam Maarten, kun je al aangeven in welke modellen het nieuwe uurwerk komt?

1 like

Oh, je had het al zelf gevonden :slight_smile:

1 like

Jammer dat de dikte er niet bij staat.
En als een handwindoptie ook mogelijk is, dan kan het nog wel wat platter ook.

Over een paar dagen wel…
PS, het uurwerk kan ik al wel laten zien - zowel in het echt als in Virtual Reality :smiley:

5 likes

Aargh nog meer spanning of hij in de 65 past…

Ik denk het niet eigenlijk. Er zit dus 10mm mogelijkheid om hem in een 40mm kast te persen.

2 likes

Zo benieuwd waarvoor ze het uurwerk gaan gebruiken!! :grin: Jij weet misschien wel al meer Maarten @OrisBoutiqueAmsterdam? Ook in huidige modellen of alleen nieuwe releases? Het is in ieder geval erg tof nieuws en een mooie ontwikkeling.

Ja sorry @JanDoedel, ik was te nieuwsgierig dus ging zelf even zoeken. :wink:

Jup… Maar ik zeg het lekker niet :stuck_out_tongue_closed_eyes: Paar dagen wachten nog…

1 like

Een 40mm 65 met dit inhouse uurwerk en een kijkbodem… dat zou wel direct helemaal bovenaan mijn wishlist staan :smiley: Ik vrees alleen dat dit niet in een 40mm kast gaat passen…

Ben benieuwd of dit weer eerst in de pilot reeks terecht komt. Schitterende ontwikkeling van Oris, dit brengt het merk direct naar andere hoogtes. En ik maar denken dat ik klaar was met de Oris collectie, komen ze hier weer mee :sweat_smile:

1 like


Deze rode rotor dus :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja dit schreeuwt om een zichtbodem! Een zichtbodem op de 65 zou super zijn. Ik heb al nooit helemaal begrepen waarom de Aquis dat wel heeft en de 65 niet. Maar nu ik het schrijf kan ik het ook wel bedenken; vanwege heritage wellicht.

2 likes

Oh oh oh, iemand met voorkennis! :sweat_smile: Hints?
Nee hoor, we wachten wel in spanning af. :grin:

2 likes

Toch met service interval van 10 jaar gaat het uurwerk er wel minder goed uitzien denk ik icm zichtbodem. De niet geservicede seiko automaat die ik heb ziet er niet “crisp” meer uit na 10 jaar iig.

Zouden ze een hypermodern schoon smeermiddel hebben uitgevonden?

Een Rolex hoef je ook maar om de 10j te servicen. Een correct ontwerp met duurzame smering kan wel degelijk lang mee dus :blush:

2 likes

Dit las ik ergens… :smile:
“And beware, once you see the bear you cannot unsee the bear.”

13 likes