Toch maar even pluggen hier voor de liefhebbers. Prijs lijkt me nu erg fair.
Keuzes keuzes.
Op deze foto’s zie je het niet zo. Maar de divers is echt klein voor mijn gevoel, zelfs op mijn 16,5 polsjes. Die prodiver is niet verassend groot.
Of toch op zoek naar een NOS van deze gaan?
Zo, twijfelkont pimmie gaat verder winkelen.
Hmm… De ProDiver is wel heel gaaf!
Ik denk dat dat mijn keuze zou zijn.
Als je eerst een prodiver past is dit ook wel zo natuurlijk. Toch went een kleiner horloge best snel, zolang je hem makkelijk kunt aflezen. Voor een groter horloge geldt hetzelfde overigens.
Die Prodiver is ook wel erg gaaf! Lijkt gevoelsmatig wel redelijk groot op je pols… maar als die wel lekker zit dan zou dat mijn keus zijn.
Niet verrassend misschien maar 49mm is wel een kanon hoor Mega zijn die dingen. Mij passen ze niet ondanks mijn 18,5cm pols
Dat lijkt niet gevoelsmatig zo. Het is ook gewoon een groot horloge. Maar ik draag regelmatig mijn depth gauge, en heb net een 44mm panerai weggedaan. Dus gevoelsmatig is 40mm te klein en de prodiver gewoon een “normaal” horloge. Al zullen waarschijnlijk alle schakels er uit moeten die er uit kunnen.
De prodiver spreekt mij meer aan.
Maar goed pointer moon vs gmt.
Pointer moon ziet er wat industrieler uit dan de gmt. Gmt ziet er wat netter uit. Gmt gebruik ik niet, maanfase ook niet maar maansfase is dan wat grappiger dan gmt. Maar heb ik wel zin om elke keer die maanfase goed te zetten als ik hem een paar weken niet draag.
Zoals ik al zei, twijfelkont
Weer terug van de horologische dokter waar hij heen is geweest voor een kleine reparatie en een onderhoudsbeurtje.
potjandrie wat mooi!!
Ding spookt enorm in mijn hoofd.
Moet eerdaags toch ff snel langs Amsterdam, nog eens proeven hoor.
edit, Dus Maarten ( @OrisBoutiqueAmsterdam ) maak me gek…
Hoe leggen jullie je Oris automaat weg? Kroon uit zodat ie stopt met lopen of leggen jullie ‘m gewoon weg en leeg = leeg.
Net als iedere andere automaat, wegleggen en leeg is leeg.
Wat was er mis mee? Manueel opwinden stuk?
Nee hoor, vroeg me gewoon af wat het beste is voor het uurwerk. M’n Seiko’s leg ik ook gewoon zo weg eigenlijk.
Mijn opmerking was aan @Capibara gericht, maar om op je vraag terug te komen: ik zou nooit een horloge open wegleggen. Waarom zou je je kast onnodig openlaten om stof te verzamelen? Ik laat ‘m liever dicht
Ha ha, zo ben ik ooit ook aan die panerai geraakt. Past prima.
En ik heb hem ook een hele tijd met plezier gedragen. Maar uiteindelijk vond ik hem niet lekker zitten.
Ivm hardlopen heb ik een smartwatch gekocht, bescheiden diameter van 42mm en zo licht als een veertje. En dat zit me toch een partij prettig. Zodoende werd het verschil met de panerai, groot, geen fijnafstelling op een ledere band, steeds groter.
Nu is de prodiver natuurlijk geen Panerai en valt hij heel goed om de pols vanwegen de lugs. Maar waarschijnlijk moeten dus alle verwijderbare schakels er tussenuit. Dus of dit nu echt goet gaat zitten over langere tijd
Maar goed, ik was dus bij de Oris Boutique in Amsterdam om de Diver 65 te passen. En heb toen ook even de prodiver gepast om die gweoon een keertje om de pols te hebben gehad. Niet wetende dat deze veel beter zou vallen dan dat ik ooit verwacht had. Ik had verwacht hem binnen 3 tellen weer lachend van de pols te doen.
Dus waar ik zeker nog een nachtje over moet slapen is of dat ik wat groots wil terwijl ik juist voor wat kleins op stap was gegaan.
Daarnaast heb ik nog steeds mijn depth gauge en mbt design is de prodiver het grote broertje, en de 65 het sexy retro grietje van verder uit de straat. M.a.v. koop ik met een prodiver niet eigenlijk gewoon hetzelfde als wat ik al heb.
Door de kroon open te laten, maak je het mogelijk dat stof zich tussen de kroon gaat nestelen. Daarbij is de schade groter mocht hij van het nachtkastje vallen met een open kroon tov één die gesloten is.
Blijft toch een vaak voorkomend probleem met
die 2824/sw200’s, ik heb het ook gehad met een Tudor 2824. gelukkig is’t vlot hersteld
Mooi horloge trouwens, de klassieker onder de 65’s en imho nog steeds de mooiste!
Gewoon de kluis in en leeg is leeg.