Ik heb me laten vertellen dat het inderdaad wel vaker voorkomt. Een paar keer heen en weer slingeren schijnt beter te zijn dan een paar slagen opwinden als het horloge een poosje stil heeft gelegen.
En een onderhoudsbeurtje na 4,5 jaar kon ook geen kwaad.
En het was een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met een, sinds dit jaar, nieuwe horlogemaker in Groningen.
Nu weet ik dat er ook een goede horlogemaker vlak bij me zit voor onderhoud/reparaties.
De Oris depth gauge is ook een prachtig duikhorloge, met een bescheiden 46 MM.
Als je dan toch nog een Oris wil, zou ik voor de Big Crown ProPilot Altimeter gaan.
Die is zeer bescheiden en heb ik vandaag ook even vastgehad. Die staat open en blood ten toon en zit dus aan een kettinkje. Toen ik hem oppakte dacht ik nog even dat het gewicht kwam door het kettinkje wat aan het horloge trok , niet dus.
Wat oris zou moeten doen is een titanium depth gauge maken.
Iemand zin om detective te spelen?
Van welk model is deze band?
Of is dit een fake (lijkt me een beetje nitteloze actie om dit te faken)?
Punt dat ik hetvraag uit nieuwsgierigheid. En omdat ik van een verkoper een video gestuurd heeft gekregen waarin dat hij op zich keurig laat zien wat hij verkoopt, maar dit past natuurlijk niet op een prodiver. Niet dat mij dit heel erg boeit. Ik vind die rubberen straps niet lekker zitten, alleen de sluiting, die is iets van 250 euri toch?
Ben mijzelf echt gek aan het maken.
Komt er nog een NA voor kerst?
Nog eentje om mijn upgraden af te ronden met nog 1 prachtige Oris?
Deze/volgende week mijn mok ophalen, daarbij nog 1x deze proeven en knopen doorhakken.
2021 wil ik echt afremmen met NA’s dus het mag nu nog even van mijzelf.