Er worden wel kortingen gegeven als je het lief vraagt.
Maar ik zou zeker op zoek gaan de tweedehands bicolor. Die is namelijk echt heel gaaf
Haha je zou bijna denken dat je eigenbelang hebt
De kleuren zijn gaaf, alleen dit type bezel pakt mij niet.
Ja je moet er van houden, haha.
Jij bent dus op zoek naar de 40mm met opgelegde indices. Die zijn hier best wel op het forum te vinden. En anders kun je altijd terecht bij de Oris Boutique in Amsterdam om je onder het genot van een kopje koffie of thee te kunnen vergapen aan alle andere Oris modellen.
Ja het bezoek aan de boutique staat zeker nog op het to-do lijstje.
Klopt, 40mm met opgelegde indices. Staal of leer maakt me niet veel uit als de prijs hier naar is. Ze zullen ongetwijfeld op het forum aanwezig zijn maar mensen willen er volgens mij nog niet echt vanaf
Het is misschien een beetje vloeken in de kerk, maar heb je al eens naar het aanbod op Chrono24 gekeken? Je moet natuurlijk wel je filters een beetje goed zetten, dus kijk alleen naar “Nieuw” en filter op NLD en DEU bijvoorbeeld. Kan soms zomaar 23 tot 25% schelen ten opzichte van de adviesprijs.
Ik koop het wat dat betreft net zo lief van een grote grijze dealer in Duitsland dan een AD in Nederland. Maar ik weet dat sommige leden daar veel moeite mee hebben.
Ja naar gekeken wel, aangedurft niet. Ik weet dat er legio mensen zijn die hier zonder gezeur wat gekocht hebben. Maar de negativiteit van de laatste tijd blijft een beetje hangen bij me. Op Duitslands specifiek nog niet gekeken trouwens.
Ik ben verder niet terughoudend om eea uit het buitenland te halen dus misschien toch eens overwegen.
Superleuk!
Welnee!
Ik vind echter dat sommige fysieke winkels zoals de Boutique, echt iets toevoegen in de beleving rondom horloges. Als die winkels zouden verdwijnen als gevolg van internetverkoop zou er een gat ontstaan. Niet meer kunnen passen bijvoorbeeld.
Als ik iets in de winkel heb gepast, heb ik bijna altijd ook in de winkel gekocht. En ja uitzonderingen heb ik ook gemaakt. Gaf me toch een minder goed gevoel.
P.S. soms komen er nog leuke goodies voorbij, zoals het Oris Victorinox mes. Dat is een leuk cadeautje. Weet niet of die er nog is overigens
Ik zie dit veel gebeuren bij dit model, is de inlay beschadigd of zit er ook ruimte tussen inlay en bezel?
I feel you. Ik zou je aanraden eerst even te gaan passen. Ik vond de 40mm te klein vallen en de 42mm te groot Daarbij vond ik de bezel een beetje flimsy, zat meer speling op dan m’n SKX
wel erg mooi en veelzijdig model.
Ik heb de 40mm al om gehad in luxemburg. Mijn pols is 17-17,5cm en vond ‘m prima.
Deze foto maakte ik daar:
Helaas met uitwijken voor een kat in de fietspoort 's nachts na biertje op voetbal langs een muurtje geschampt. Hoe ik toen met de kant die aan de binnenkant van mn pols zit het muurtje heb kunnen raken weet ik nog steeds niet. Daarbij ook nog krasjes op het saffier opgelopen. In dagelijks gebruik bijna niet te zien en stoort me verder niet. Het blijven gebruiksvoorwerpen en verkopen doe ik deze toch niet.
Zou ik je niet durven zeggen…
@nielsrr Let daar alsjeblieft erg mee op. Wij hebben in de btq nooit gedoe over garantie/kwaliteit/fouten e.d. maar wel met het feit dat we geen garantie geven op horloges waarvan de garantiekaart niet geactiveerd is. En geloof me, dat gebeurt vaak (ik zie ze wekelijks). Dan kom je van een koude kermis thuis, want niemand die je dan kan helpen. Behalve natuurlijk de “grijze dealer in Duitsland” maar daar rij je ook niet effe heen om erover te praten.
En dan hebben we het nog niet over het btw carrousel waar de horloges door moeten voordat ze 23% korting hebben kunnen geven.
ik leg je graag het e.e.a. uit als je een keer een bakkie komt doen
Sorry dat ik misschien kort door de bocht ging. Ik heb veel leuke en enthousiaste verhalen over de Oris Boutique gehoord en volgens mij is het al een feest om bij jullie in de winkel te zijn en alle modellen te kunnen bekijken en passen. Volgens mij één en al beleving!
Mijn ‘wrok’ zit een beetje in mijn laatste aankoop, die ik online bij een bekende Nederlandse AD deed. Ik kreeg het horloge in deze staat geleverd… terwijl ik nog expliciet had gevraagd naar eventuele gebruikssporen o.i.d. omdat het om een uitgaand model ging.
Ik vind het gewoon zonde om een nieuw horloge in deze staat te ontvangen. Dat was even een deuk in mijn vertrouwen in met name deze bekende AD.
Ja, daar heeft iemand aan zitten horken.
Dat hoort niet.
Heb je gereclameerd?
Ben ik ook benieuwd naar…
Ja ik hou daar echt niet van.
Ik heb gebeld en ze erkende schuld en het had niet moeten gebeuren. Ter verduidelijking, dit was mijn notitie bij mijn order: “Graag controleren of het horloge volledig nieuw is zonder krassen of gebruikssporen zoals besproken per telefoon.”
Ik toen ik het pakketje opende:
Ze boden me twee opties:
- Terugsturen en geld terug.
- Terugsturen en de kast laten opmaken (dus polijsten).
Voor mij allebei geen optie. Ten eerste omdat ik eigenlijk nooit iets terugstuur wat ik heb besteld. Ik vind het teveel gekloot, zeker met verzekerde verzending. Maar bovenal wilde ik dit model graag hebben omdat het de uitgaande Deauville is die vrijwel nergens meer verkrijgbaar is.
Een gloednieuw horloge laten polijsten vond ik ook geen optie… Materiaal weg laten halen op iets wat eigenlijk nieuw had moeten zijn.
Mijn voorstel voor extra korting of iets als een leuke tegemoetkoming werd afgewezen.
Dus ja, maar nooit meer naar deze AD gaan en niet teveel naar de achterkant van de lugs kijken. Want het blijft wel een super mooi horloge hoor. Ik ben Oris-fan geworden!
Basel 2016 … gok ik.
Eerlijk gezegd is het toch geen slecht voorstel.
De bandenwisselsporen hadden er niet mogen zitten uiteraard.