ORIS Only - deel 3

Haha dit soort dingen heb ik ook regelmatig. Niet specifiek met horloge’s maar wel in het algemeen. Vaak geven bedrijven dan geen korting of compensatie. “Maar dan stuurt u het toch gewoon terug?” Krijg je dan te horen. Irritant omdat je dan als koper met het probleem wordt opgezadeld en op je geld kan wachten. En wat gaan ze met het beschadigde product doen dan?

Ik weet het, kopen bij een AD f2f is dan het beste.

2 likes

Ik snap je punt. Ik kom graag eens een bakkie bij je halen.

1 like

13 likes

Ik heb zelf vroeger de rubber tropic besteld bij een NL AD en ik kreeg een band met rechte springbars ipv de gebogen en het 12u-deel was van de lange versie en het 6u-deel van de korte versie van die strap. Maw ergens samengesteld uit een grabbelbak. Die pastte me wel verrassend goed, maar het hoort allemaal niet. Een goeie AD is veel waard. Moest Amsterdam dichterbij zijn, dan was de @OrisBoutiqueAmsterdam mijn vast adres :smiley:

Maar goed, een paar krasjes op de binnenkant van de lugs mogen inderdaad de pret niet bederven, daarvoor is je Deauville veel te mooi! :+1:

2 likes

Blijft een topper met die titanium geborstelde kast en band :heart_eyes:

1 like

Heerlijk die vintage vibe om mijn pols vandaag.

21 likes

9 likes

Het is een mooi horloge. :clap: Maar klopt het nou dat dit model geen screwdown crown heeft? Had ik wel verwacht met 100m wr. De Big Crown Pointer Date met 50wr heeft het wel volgens mij.

1 like

Klopt inderdaad. Gek genoeg is de kroon voor de interne bezel wel een schroefkroon, maar die voor het uurwerk niet :thinking:

1 like

In mijn beleving was het andersom… Hmm, weer wat geleerd. Ik heb hem nog wel 2x gehad ook :sweat_smile:

2 likes

Ja precies. Nu weet ik ook wel dat wel/geen screwdown crown niet uitmaakt voor de water resistance, maar toch. :grimacing:
Ik ben sowieso benieuwd naar de waterbestendigheid van Oris bij niet-duikers. Kan je met een Pointer Date of Chronoris wel zwemmen of op z’n minst afwassen in een teiltje?

Tot ergens 2021 komt er eigenlijk niks meer in bij mij. Neemt niet weg dat net zoals de meeste hier zich bezig houden met whats next. Op mijn lijst staan oa een paar Orissen. Oa een Chronoris of dan toch maar een big crown.

Over die laatste heb ik een vraag.

Die textielen band. Hoe goed is die? Slijtvast en comfortabel? En wat nu als die nat word. Is dat binnen no time weer helemaal droog of valt dat tegen?

Iemand daar ervaringen mee? Want dan weet ik gelijk of ik die band moet skippen.

1 like

Ja en zelf getest. Waterdicht hoor.

Ja ook gehad. Mega stug in het begin, en soepeler later. Droogt vrij snel op vond ik ja.
Icm de vouwsluiting a la vliegtuigstoelgesp, erg gaaf, dus zeker doen.

Thanks. Daar kan ik wat mee.

Ik denk dat ik toch maar eens naar de Oris botique moet in Amsterdam om eea te passen. :wink:

2 likes

Bedoel je deze band?

In het begin inderdaad erg stug, zeker bij de vouwsluiting. Maar het wordt beter en soepeler. Vind het nu een hele fijne band en ik voel niets meer. Heb 'm nu vervangen voor een lederen bandje, vind dat meer bij de herfst passen :slight_smile:

7 likes

11 likes

Het zou me niet verbazen als ze de inhouse cal 400 in de Pilot reeks gaan steken, dus misschien nog even afwachten wat ze gaan aankondigen van nieuwe modellen. Als de diameters en de prijs een beetje meevallen, dan zou dat wel eens next level Oris kunnen zijn!

Wanneer gaan we eens iets weten trouwens :thinking: ik word gek van de onwetendheid :sweat_smile:

3 likes

Hear, hear!! :sweat_smile: Heel benieuwd waar Oris het nieuwe movement in gaat gebruiken. Zou het in de nieuwe Movember editie zijn? Zou het wellicht de Aquis zijn? Die is volgens mij (als enige) nog nooit als Movember uitgebracht. :shushing_face:

1 like

Eens!

De vraag over de kroon is al juist beantwoord .
Uurwerk, trekkroon
Bezel, schroefkroon