ORIS Only - deel 3

Bij deze; bij een NA hoort een verhaaltje en die heb ik al lang niet meer geschreven.
Het wordt weer eens tijd om een stukje te schrijven dacht ik zo!

Het was weer tijd voor een nieuw horloge om het jaar leuk te eindigen. Moest uiteraard weer een Oris worden, het is toch altijd een gemis zonder!
Ik heb even getwijfeld welk model deze keer, er is namelijk al het een en ander voorbij gekomen.
Wordt het weer een Aquis, 65 of toch een ProPilot? Na het een en ander tegen elkaar af gezet te hebben was ik er over uit dat het een ProPilot moest worden.
De ProPilot is echter nog best moeilijk te vinden in het circuit, op de nieuwe na dan.
Ik had al eens een PP met zwarte dial gehad, hele mooie dial maar ik was er snel op uit gekeken. Moest dan toch de grijze of blauwe dial worden deze keer, maar die waren al helemaal lastig…
Ik had al een aantal keer mijn oog laten vallen op de ProPilot GMT bij Ten2Two.

Eerst moest er het e.e.a. verdwijnen uit de doos. Een aantal advertenties gemaakt en er waren er een paar binnen no-time van eigenaar gewisseld.
Eigenlijk had ik me voorgenomen om eerst verder uit te dunnen, maar December was financieel een meer dan prima maand, dus toch de knoop maar doorgehakt!

Het contact met Jaap was, zoals gewoonlijk, weer erg soepel. Een afspraak was snel gemaakt en vanochtend voor een andere afspraak eerst even een autoritje gemaakt.

Eenmaal in handen was nog beter te zien hoe prachtig de grijze dial is en in welke perfecte staat deze ProPilot is :heart_eyes:

Inmiddels is de avond aangebroken en zit ik op de bank te genieten van m’n NA!

Meer foto’s gaan ongetwijfeld snel volgen als er weer wat daglicht door de ramen komt :wink:

21 likes

Heel tof. Kleine seconde, die bezel, GMT complicatie… Topper! :ok_hand:
Je moet er alleen niet al te kleine polsjes voor hebben geloof ik, of valt de lug to lug lengte wel mee?

1 like

Klopt! :grin:

Een lug to lug van 54mm als ik me niet vergis.

1 like

Zeker! En foto’s doen het horloge zoals gewoonlijk niet genoeg eer aan, om de pols is’t net wat verfijnder en komen de details allemaal samen.

Ben benieuwd naar de strap!

Ansoluut :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd en veel plezier ermee! En groeten van zn broer.

9 likes

Haha, mooi! Er zijn er niet veel op dit forum met zulke berenklauwen. Dus als je hem weer gaat flipperen maak ik grote kans :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik hoop dat dat voorlopig niet gaat gebeuren, maar anders weet ik je te vinden :sunglasses:

1 like

Juist die nato :grin::+1::star_struck:

1 like

Het gewone model propilot is trouwens zojuist op de post gegaan voor me. Spannend! Nooit eerder een propilot gehad

4 likes

ProPilots zijn echt top! Ze dragen heerlijk, heel goed afleesbaar en een perfecte all-rounder.

Ben benieuwd naar de foto’s!

3 likes

Ik heb trouwens nummertje hoger dan jij.
Had nog niet naar nummer gekeken, pas na jou post. :blush:

11 likes

Hah duidelijk een lading van dezelfde winkel :see_no_evil: mijne zal al in de doos gezeten hebben om te verzenden tegen dat jij daar arriveerde :wink:

Wie wordt 0125 hier? Maarten regelt het wel, gewoon even een berichtje sturen! :grin:

1 like

Klopt, die van jou was al onderweg zelfs.
Dus jij kocht m eerder, ik had m eerder.
Ga toch niet op de postbode zitten wachten!!!

Niemand :grin:
Die van mij was de laatste op voorraad in A_dam.

1 like

Klopt, ik kreeg zelfs telefoon van de dealer hier dat hij dan toch binnengekomen was. Maar het is een minder sympathieke winkel dan de Oris Boutique vind ik, dus liever dan een dagje langer wachten. Hij moet toch onder de boom blijven liggen van mijn vrouw, dus nog even wat voorpret :smiley:

Allright! Dan zijn we toch met zn 3’en hier :facepunch: Ben benieuwd hoe snel zo’n batch van 3000 horloges de deur uit gaat, dat zijn er toch best wat. Ik vermoed wel een hele hoop naar de VS, baseballgewijs…

:santa::santa::santa:

11 likes

Zag ik nou dat @luc3 vandaag een ORIS heeft ontvangen? En waarom wordt dat niet gelijk hier in het meest relaxte hoekje van het forum gepost :face_with_raised_eyebrow:
@luc3 melden bij kassa 3, kassa3 .

6 likes

Die nato’s van Oris passen echt heel mooi bij hun horloges. :star_struck:

2 likes

kom net bij kassa 3 weglopen

11 likes

Vorige maand mijn kerstcadeau uitgezocht bij @OrisBoutiqueAmsterdam. Ik wilde graag naast leer een tropicstrap. Wat een heerlijke band is dit zeg! Echt ongelofelijk wat soepel. Ik vind ‘m ook veel mooier staan dan verwacht. Als presentje nog de mok meegekregen.

23 likes

Heb de 65 bico nu net iets langer dan een maand en ben er nog steeds heeel blij mee, wat een leuke klok is dit !
Het enige wat ik eigenlijk wel zou willen is een verstelbare sluiting (zoals ik op mn citizen had :ok_hand:t2:) maar dat is dan ook pure luxe.

16 likes