ORIS Only - deel 3

Ongekend mooi inderdaad. Toch een streepje voor op mijn ander 65 diver.

1 like

Ja dat is een beetje lastig. Het is een winkeldochter van een AD in de Caraïben. Dus voor mij is hij nieuw in garantie (ook keurig afgestempeld garantiekaartje. AD staat ook echt als AD op de oris site.). Maar god weet hoe lang dat hij daar al op de plank heeft gelegen.

Het nieuwe model is geloof ik in 2018 geïntroduceerd. Maar wanneer ze zijn gestopt met de productie, geen idee. En is dit een vroeg exemplaar of een laat exemplaar, dat weet ik natuurlijk ook niet.

1 like

:rofl:

Maar, ik ga het antwoord zeker delen.

Ben ook erg benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen.

2 likes

12 likes

Ja hoor dit was m’n laatste foto van vorig jaar #2020
Wat blijft hij toch stralen en je raakt er niet op uitgekeken top kwaliteit Oris!!

33 likes

Coole foto!

2 likes

ezgif-6-f2d947753e1c

12 likes

welk model is dit, vind hem waanzinnig mooi!

3 likes

https://www.oris.ch/en/watch/oris-source-of-life-limited-edition/01-733-7730-4125-set-rs

En inderdaad, echt heel erg mooi

1 like

Bij eerdere vragen aan Oris kreeg ik reactie van Nieuwendaal service center. Ik krijg nu reactie van @OrisBoutiqueAmsterdam .

En daar voel ik me aan de ene kant best wel opgelaten bij want ik ben bij hun in de winkel geweest. Besloten dat ik het nieuwe model prodiver niet naar mijn smaak was, en dat de 65 te klein was (al twijfel ik over die laatste nog steeds).

Maar vanuit Oris krijgen ze kennelijk wel de service vragen toebedeeld van een horloge wat bij een andere AD is gekocht.

Aan de andere kant als Oris dat zo met ze heeft geregeld.

2 likes

Hi Pim,

Ja, het klopt inderdaad dat we dat op die manier hebben afgesproken met Oris. Ik snap dat je het ergens wat ongemakkelijk vindt om hierover met ons in contact te treden, ondanks dat we je natuurlijk graag helpen waar we kunnen :slight_smile:

Jammer genoeg heb ik ook geen bevredigend antwoord op je vragen, dat vind ik vervelender. Als je mij een PB kan sturen, of een WhatsApp, dan geef ik je een alternatief waarmee je hopelijk verder komt!

6 likes

Bedankt

Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Wil hem ook wel mmmm

Heel herkenbaar

5 likes

Het gaat dan om de rotor en de hele paal waar het horloge tegen aan ligt.

Marktplaats. Komt waarschijnlijk bij een Oris AD weg. Staat ook één op chrono24, maar kost wel 575 euro + 30 euro verzendkosten: https://www.chrono24.nl/oris/toebehoren-dealers-display-showing-functionality-of-the-oris-high-mech-rotor-wind-mechanism–id12523237.htm

Heb er zelf 150 euro voor betaald. Mijn tip; houdt Markplaats in de gaten. Komen af en toe wel Oris AD accessoires voorbij. Deze display is wel moeilijk te vinden, dus je zult wat geduld moeten hebben, tenzij je 600 euro wilt betalen.

1 like

Bedankt vind het wel leuk een stuk accessoires.
Maar 600 is wel beetje heel duur. Voor 50 is wel mooie deal :joy::wink:

1 like

Op Chrono24 en ebay worden vaak belachelijke prijzen gevraagd voor AD toebehoren valt me op. Marktplaats staat niet veel op van Oris, maar wat er voorbij komt is vaak een stuk goedkoper. Zo heb ik twee jaar terug ook een Oris horlogehouder aan kunnen schaffen voor zo’n 20 euro. Op Chrono24 en ebay staan ze er op voor zo’n 100 euro (exclusief verzendkosten).

Nog nooit gedaan.

1 like

Heeft er hier iemand interesse in de nylon ProPilot band met de originele sluiting? 22mm heb ik ‘t dan over.
Ik draag m’n ProPilot meer op andere straps en wil toch graag een stalen band!