ORIS Only - deel 4

Ik heb deze in twijfel.om als verjaardagscadeau te doen aan mijn dame over 6 weken…

Hoop m snel even live te mogen ervaren…
Lijkt mij een heel gaaf horloge!

1 like

Is een grotere broer?

9 likes

@Proenski Die van jou is iets ouder volgens mij… die van mij is van 2018… wel tof in het zwart :star_struck: :+1:

1 like

Is dat een Forstner Ladder? Best fraai en lekker luchtig voor de zomer.

Zaterdag de Oris Aquis relief op de timegrapher gehad💪🏻

4 likes

Dat is hem. Draagt inderdaad comfortabel, zelfs met dit weer.

Ieder zijn ding, maar ik vind het net lijken of de lume gloeit. Een beetje een vreemde combinatie imho.

Ja bij nader inzien denk ik ook dat je het snel zat bent.

Nou Erwin ik deel je gevoel. Selitta’s lopen tijdje goed en dan worden het achterlopers. Mijn Divers65 nu 15 sec. Was echt COSC eerder.


Hier nog steeds de Artelier Pointer Day en de Divers 65 in bicolor dial. Eerste draag ik eigenlijk nooit meer maar ik begon de hobby ermee, dus blijft op het nest.

14 likes

Mijn vorige Oris had ook dat ie in het begin sneller/beter liep, maar daarna was het standaard ongeveer -5. Vind het voor een niet-COSC wel acceptabel (en ook wel de charme van de automaat).

Wat ik echter in mijn comment omschreef had betrekking op mijn calibre 400. Eerste drie weken dat ik 'm had (nieuw) liep ie briljant met ongeveer +1 op een dag en nu ineens -2. Zou het aan de temperatuurswijziging liggen? Ik heb helaas nog nooit een automaat gehad die voor liep, maar ook die -2 is nog wel binnen de normen die Oris aangeeft (-3 / +5) op dit uurwerk.

Balen van jouw -15, maar ik weet niet of dat binnen de Oris-norm valt (als ze die al hebben). Ik heb het idee dat een uurwerk merkbaar sneller loopt als de veer meer opgewonden is, maar daar hoor/lees ik ook tegenstrijdige verhalen over.

Ben terug geweest naar de Boutique hier in Damsco, maar het valt binnen de toleranties dus nog. Gewoon even laten afstellen is denk ik het beste. En die Calibre 400’s zijn ook gewoon Selitta’s in de basis :wink:

1 like

Mijn 65 liep juist +15 seconden, samen met de in mijn ogen overmatige speling op de draairing heeft me hem naar Nieuwendaal laten sturen. Kreeg vorige week bericht dat de +15 seconden binnen de marges van Oris valt, maar dat ze hem toch zo goed mogelijk gaan reguleren. Top service :slight_smile:

1 like

Ola Oris mensen,

Iemand hier die van zijn pointer date 40mm af wil? Bij voorkeur de versie met blauwe plaat, maar evt TT sta ik ook voor open.

Dan heb ik zeker geluk dat mijn Oris +0 loopt. Ook gewoon sellita 200 uurwerk.

1 like

Mag ik vragen waar je die wijsheid vandaan hebt en een link naar de bron?

Jij en ik weten dat niemand behalve de echt grote jongens nog in-house produceren. ETA is Swatch terrein dus onbegaanbaar. Link naar Selitta als toeleverancier lijkt me makkelijk gemaakt. Wil niet zeggen dat het nog wel hun blauwdruk is hè.

1 like

Wel degelijk een inhouse uurwerk

2 likes

Ja ze hebben allemaal tandwieltjes.:innocent:

1 like

Orient is dus groot :nerd_face: