ORIS Only - deel 4

12 likes

Hallo, ik heb een vraagje over mijn nieuwe Oris. Misschien ben ik te kritisch of pietluttig maar het valt me op dat de vezel/draairing niet helemaal uitgelijnd is, met name op de 45-positie. Daar zit het streepje van de ring iets lager dan de aanduiding op de wijzerplaat. Bij de 15 is dit ook iets het geval (maar wel minder). Moet ik hier iets mee? Of hoort dit zo en moet ik niet zeuren en gewoon van mijn nieuwe aanwinst genieten?

3 likes

@Cihanski hup snel die glow kopen die nu in het blauw staat. Killer naast je deauville

11 likes

Goed idee :wink:

2 likes

Zeker goed idee, maar beetje twijfel tussen de ChronOris en de Glow merk ik…

8 likes

Zag ik nog niet voorbijkomen, een Calibre 111, gangreserve kampioen (240 uur).

17 likes

Dat kan ik goed begrijpen, beide prachtig!

1 like

Toch weer op leer ipv staal

8 likes

Daar mag je best over klagen. Weer niet of je hem nieuw in de winkel hebt gekocht. Ik krijg van zulke dingen altijd het bloed uit m’n ogen (lichtelijke ocd). De pest is als je het gezien hebt dat je er steeds weer op blijft letten. Misschien oris mailen of via oris Amsterdam een andere bezel regelen?

1 like

Topper… ik heb er eens een NA over geschreven.

Bij mij was het bijna 11dagen zelfs. Gigantische lange veer hebben ze hier in gepropt :muscle:

Erg mooie Oris . Geniet ervan.

1 like

Jazeker, maar de 12 en de 6 uur zijn ook aardig uit het lood en allemaal dezelfde kant op. Als 3 uur ook niet juist is, is de bezel dan niet een tikje te ver gedraaid? Hier heb je natuurlijk al aan gedacht, maar vraag het voor de zekerheid haha.

Als dit niet zo is, zou ik zeker kijken of hier iets aan gedaan kan worden.

1 like

Als je kijkt klopt de 1 en 2 wel. Als je de bezel een klik terug zet kloppen die niet meer.

1 like

Ah die heb ik weer niet gezien. Ja, dan zou die helaas terug moeten en kijken wat voor een oplossing er geboden kan worden.

2 likes

Dank voor jullie reacties. Ik heb m nieuw bij Van Baal in Nijmegen gekocht. Ik ga hun er eens naar laten kijken. Wel jammer, een beetje een domper op de feestvreugde nu. Het zal wel goed komen :slight_smile:

Gewoon even terug gaan, je wordt vast goed geholpen!

1 like

Vind de Glow te veel op de Deauville lijken en de Chronoris op de Aquis. Qua kleur dan, uiteraard ander model.

1 like

Ja en ja… maar ze zijn zo mooi haha :rofl:

Dus: plek voor 4 in de box :point_down:

• Deauville :white_check_mark:
  • Divers 65 BiCo :white_check_mark:
  • Aquis “Orange Boy” :white_check_mark:
  • Rado Captain Cook 1962 :question:

Wat…dan…?

4 likes

De glow is gaaf.
De chronOris, kunstwerkje.
De uitvoering die ik had weet ik denk ik nog wel eentje zgan te liggen… Kan even navragen.

Sja, welke te kiezen… nee ik kan je niet helpen.
Zit nog in mij om dan gewoon voor beide te gaan.
Net als “vroeger”

The new me, ik geniet vandaag van deze speciaal voor mijn 40ste verjaardag Oris.
Ja, horloge met een goed verhaal en een emotionele verbinding .

10 likes

Die bico hoort er duidelijk niet tussen! Schuif maar door :sunglasses:. Wat gaaf zeg!

2 likes

Die blauwe Aquastar Deepstar II waar je naar aan het gluren was

3 likes