Komt binnen als snelste stijger in mijn shortlist…. Afmeting, wijzerplaat, domed glas.
Haha…met Stip.
Na het zien van de foto’s van @daffie, kon ik het ook niet laten om even te passen.
Dit moet je gewoon in het echt zien. Ik weet waar ik voor moet gaan sparen haha!
Leuk! Mooi is irl heh. Lekker vooruitzicht…
Heel mooi, proficiat
Ja echt! Het is moeilijk om te omschrijven, maar de kleur van de uurmarkeringen zijn echt heel levendig. Het is heel gek want je denkt dat het een grijze muis is, maar tussen alle Orissen sprong die er echt tussen uit.
Nu heb ik nog nooit een Oris om gehad, maar ik vond ook dat de taper van de metalen band een beetje gek was met die trapsgewijze links, maar in het echt merk je dat nauwelijks op en de band voelt heel zacht en verfijnd.
Nu even laten rusten en lekker inlezen en reviews kijken, maar ik denk echt dat ik enthousiast blijf.
Exact mijn beleving. In het echt springen de indices er heerlijk uit en geven veel leven op de plaat. Plus het grijs is ook erg mooi gedaan…niet saai, en zoals @illewoare ook al zei heeft het iets van fumé.
Wederom…zitten wij op 1 lijn. Ook ik vind de trapsgewijze band wat apart met die enorme taper van 20 naar 16. Maar ik begin er nu al aan te wennen. Plus de band zit echt erg fijn.
Komende week krijg ik de Tropic rubber band te leen. Benieuwd hoe die staat icm de grijze plaat met mintgroene ( hoe verzinnen ze het) indices.
Veel plezier met inlezen…
Dank!
Als die er morgen nog ligt ga ik oa ook de grijze edit @daffy diver. Grijze pointer date, Holstein edt en een midsize Aquis lagen er ook…
Heb mezelf voorgenomen niks meer te kopen totdat de Hentschel er is. Als dat maar goed gaat…
Dat zal ook zeker niet verkeerd staan! Dat matcht dan weer lekker met de zwarte bezel. Of als je Erika lekker vind zitten (nee, ik bedoel haar MN straps haha), wat dacht je van de Mirage band. Helaas hebben ze dan weer niet een bijpassende middenlijn.
Ik ben zelf niet zo van de MN bandjes of Nato…alles wat onder de kast door gaat.
Maar de Tropic daarentegen ken ik ondertussen maar al te goed na 4 Sixty-five’s te hebben gehad. Draagt heerlijk en vormt zoals je zegt een mooie combi met de zwarte bezel.
Ik ben dan wederom weer benieuwd naar de foto’s!
Absoluut.
Kuch BB58 kuch
20 - 16 vind ik altijd mooi, zowel op staal of leer. Maar ja met jouw berenklauwen zal dat wel anders vallen
Het is een mooie aanwinst, zal nog wat gaver zijn op de tropic (de ultieme band voor voor elke 65 imho, hoewel ik misschien de two tone stalen band nog ga aanschaffen voor de Momotaro).
Heeft de wijzerplaat naast de fumé ook die “metallisé”-look, waarbij hij heel licht korrelig glanst? Bij mijn Momotaro maakt dat echt de plaat af
Blij je terug te zien in het Oris kamp!
Oh heeft de BB58 ook zo’n ferme taper? Was ik mij idd niet van bewust.
Nee is op mijn versie een gladde plaat. Jouw Momotaro vind ik ook zo’n lekkere aparte uitstraling hebben net zoals de Glow. Doe nog eens een plaatje asjemenou…
Happy to be back.
Ik ging vandaag wat horloges passen om wat inspiratie op te doen voor mijn volgende horloge. De juwelier had er duidelijk lol in. Ik wilde drie horloges passen. Voordat we aan tafel gingen zitten, zag hij dat ik nog even stil bleef staan bij de Hamiltons. Ik vroeg sinds wanneer zij de 38mm KFA hadden, want die had ik de vorige keer niet gezien. Toen had ik de 38mm KFM gekocht.
Hij liep met zijn dienblad (hoe heet dit eigenlijk bij een juwelier) nog even de zaak in en kwam hier mee terug.
Ik heb 18cm polsen, maar op een of andere manier komen horloges reusachtig over op de foto, maar dit is de 38mm KFA
Hij had ook een andere Hammy meegenomen waarvan hij dacht dat ik hem wel leuk zou vinden
Hij had helemaal gelijk! Ik ben alleen totaal vergeten welke dit was. De bezel kon je in ieder geval draaien. En zoals we van Hamilton verwachten, zat het weer als een dijk in elkaar. Hmmm ik heb weer stof om over na te denken.
Mm300 sowieso gaaf (heb de blauwe),
Die grijze Oris wauw,
De Hamiltons ook erg leuk (voor erbij).
Als je dan toch een keer iets anders wilt (ik zelf heb graag allerlei merken in de collectie) dan zou ik voor de grijze Oris gaan (brons is niks voor mij).
Ik heb zelf onderstaande en ben helemaal weg van de kwaliteit en uitstraling.
Heel gaaf model die Hamilton.
Ik vind vooral die grijze diver @JuKo toevallig de Holstein edt niet gespot?
Ik begrijp dat die band een soort van quickrelease heeft?