Aangezien ik de half links van de stalen band met geen mogelijkheid los krijg (zelfs WD-40 helpt niet) maar even op een zwarte tropic van zuludiver gezet. Morgen maar eens kijken of de juwelier beweging krijgt in de pins.
Zo op een zwarte nato wel erg toolish!
Ja staat best lekker. Denk dat een zwarte leren band met witte stiksels ook wel zou staan.
Krijg je de pin er niet uit? Heb je waarschijnlijk een te dikke pusher gebruikt.
De pin van de hele links krijg ik prima los, maar alle half links zitten muurvast.
Heerlijk horloge
Kijk ook alvast met een schuin oog naar deze of evt de Aquis. Ben bang dat de Aquis wel iets te dik is…
Tzt maar eens irl proberen te passen
Ben het met je eens dat een zwarte leren band goed zal staan (zo word ie natuurlijk ook aangeboden), maar met witte stiksels
Haha ja misschien is zonder beter bij nader inzien inderdaad
Ik vind de dikte, zeker bij het nieuwe model Aquis, erg meevallen!
Zou hem inderdaad eens irl proberen.
Dan zijn we het daar over eens . ramp voorkomen
Gelukkig strap opties te over voor een 65 . Zwart, grijs, en ik begrijp dat de beads of rice van baltic er ook op past… eens even kijken tijdens de december uitverkopen of er nog wat leuks te scoren valt.
Ben benieuwd waar je allemaal mee gaat komen. Ik ben redelijk conservatief wat banden betreft. Het is of origineel staal of origineel tropic
Prachtige tijdloze Oris ook Thomas
Blijf jouw altijd dankbaar
Paar maanden geleden hier gevraagd wat de winding direction is van de rotor van cal 400. Een HFer (weet niet meer wie en kan 't bericht niet meer vinden) zei dat als de rotor draait en je klikjes hoort dat het uurwerk dan opwindt. Voor een watchwinder zou de setting dan counterclockwise zijn.
Wat mij echter zeer verbaasd is dat er werkelijk nergens op internet iets over te vinden is. Maar 's een mailtje aan Oris gestuurd en kreeg als antwoord The winding rotation is clockwise. Nou kan 't natuurlijk dat mijn vraag verkeerd geïnterpreteerd is (handwinden ipv rotor), maar echt duidelijkheid over dit uurwerk is er gewoon niet. Het verklaart dan wel waarom die van mij paar keer onverwachts na een paar uur winden stil is gaan staan…
HFers met de 400, wat denken jullie??
Caliber 400 windt maar naar één kant op en als ik zo kijk dan lijkt ccw iets meer moeite te kosten (winden) dan cw (vrijloop). Overigens is een winder er niet voor bedoeld om een horloge op te winden maar om het opgewonden te houden.
Dus CCW windt waarschijnlijk dus de veer op? (hoop ik)
Klopt.
Volgens mij wel maar ik kon er zo snel niets over vinden op het net.
Deze heb ik al een tijdje in de smiezen en vraag me heel erg af wat de lug-to-lug afstand is?