ORIS Only - deel 4

Ook erg goed op leer al vind ik dit model beter uitkomen op de stalen band. Maar…het is leuk afwisselen zo. :+1:

1 like

Er is gewoon ook nergens iets over te vinden. Zelfs Watchuseek geeft geen info. Blijkbaar ben ik dus de enige die geïnteresseerd is in de werking van een uurwerk waar zoveel moois over wordt gezegd. Ook Oris heeft blijkbaar geen flauw benul hoe hun ‘New standard’ in elkaar zit.
Ik vraag netjes en helder of de draaikant van het horloge CW of CCW moet zijn en kreeg als antwoord: The winding rotation is clockwise. Ik verwachte dit antwoord eerlijk gezegd al want dat is standaard voor handwinden en (blijkt maar weer) verwachten ze geen vragen over de rotor. Vervolgens leg ik mijn vraag nog verder toe en krijg ik als antwoord: If the watch has stopped after a long period of non-use, wind the watch by turning the crown clockwise for at least 1 minute. The full power reserve of 5 days is built up after approx. 4-5 days of active use of the watch or by winding the crown with 210 turns clockwise.

Beste autodealer, welke olie moet ik gebruiken? Antwoord: Euro 95. :pleading_face:

Sorry mensen, ik ben in deze een zeurkous misschien, maar echt waarom is dit zo’n mysterie…

1 like

Vandaag een beslissing genomen en ik mag binnenkort echt meedoen in dit topic :blush:
Ben benieuwd wanneer die komt!

5 likes

Ja absoluut! De stalen band ligt al 2 jaar te verstoffen in de kist. Zag jouw foto’s voorbij komen van de glow en dacht kom laat ik die stalen band er weer ‘s opzetten.
Heb ook nog de Oris canvas band dus afwisselen bijna per seizoen :slight_smile:

1 like

Ja top! Dat doet de Oris modellen goed…schoenen keus zat. :ok_hand:

@JuKo aha…wat komt eraan? Of is het nog een verrassing? :smiley:

2 likes

Nee hoor haha. Je weet na het zien van je glow ik weer helemaal warm werd gedraaid omtrent Oris. Dat deed me ook weer herinneren aan deze:

Die heb ik echt al twee jaar lang op mijn verlanglijstje staan. Eigenlijk is die nieuw nog heel lastig te vinden, maar een paar dagen geleden kwam er weer eentje omhoog. Omdat deze lastiger te krijgen is dan de Glow, ben ik uiteindelijk voor deze gegaan! Kan niet wachten :grin:

9 likes

Ah geweldig…de B&B OG :sunglasses: :ok_hand: Nog steeds gewoon de mooiste versie. Waar heb je 'm gevonden…chrono24? Beetje leuke prijs ook?

Super hoor…erg leuk! Wanneer komt ie?

1 like

Deze is zó cool.
Goed gedaan!

Met de mijne ook opper happy.

Deze versie is wel iets lastiger universeel draagbaar ivm de jouwe, wel super zomers.

9 likes

Ja via Chrono24. Heb ik nog een beetje kunnen afdingen, dus ik ben heel tevreden. Nu zullen het wel een aantal nachten plafondstaren worden hahaha.

2 likes

Heerlijk ook deze! :ok_hand:

1 like

afbeelding

1 like

:rofl:

1 like

afbeelding

:joy:

1 like

Op het web zijn lijstjes te vinden over de Oris Calibers en of ze bidirectional of unidirectional opwinden. Caliber 400 staat er niet tussen. Maar vele andere wel, en het is een mix van bi- en unidirectional. Waarbij deze laatsten allemaal clockwise opwinden.

1 like

O nice!! Die is ook wel echt mooi!!

1 like

Eens!

2 likes

Wat deskdive afleiding tijdens het werken.

14 likes

Yep

12 likes

14 likes

Dit vind ik best spannend. Zit ik vandaag voor niets te wachten of gaat het er wel van komen? :grimacing:

Gisteren rond 22:00 uur is het label aangemaakt, vanochtend om 10:54 was de laatste scan in Karlsruhe… gaan ze het vandaag echt nog redden?

4 likes