ORIS Only - deel 4

Mooie goodies hebben ze bij Oris!
Ben nog altijd blij met m’n twee Oris zakmessen en het reisetui + pasjeshouder.
De pasjeshouder wordt dagelijk gebruikt!

2 likes

Al een paar weken niet meer gedragen. Morgen maar weer eens omslingeren!

22 likes

Poehhhh die is prachtig!

1 like

Wat gaaf zeg!

1 like

Prachtig!

1 like

Gaaf gedaan dat billboard. :ok_hand:

1 like

Ik kwam dit tegen op Instagram. Het lijkt wel een Omega Railmaster.
Zou dit een bestaand Orismodel zijn of eerder een mod?

3 likes

Nog niet, maar al wel opgezocht waar ze zitten haha. Dus ik wil er graag een keertje heen!

Geef maar een gil, maak ik een leuk lijstje voor je met horlogezaken in Amsterdam, heb je gelijk een mooie trip. Prop ik er een stuk of 20 op loopafstand voor je in.
Als je hier toch bent, pak ze dan gelijk allemaal toch (want zo te lezen kom je er weinig).

3 likes

Ik heb gegild via pb :grin:

1 like

11 likes

Mooi!!!

Gave band ook!

1 like

Prachtig! Viel de bronzen BCPD tegen om de pols? :slight_smile:

3 likes

Nee zeker niet!
Prachtig horloge met een mooie plaat, maar ik ben echt van de stalen (in dit geval bronzen) banden.

Die is niet leverbaar voor de BCPD, niet zoals de cotton candy 65.

Een BCPD komt er zeker bij, maar dan een stalen, incl stalen band.

3 likes

@Xray, gefeliciteerd! Hij is echt prachtig! Heel diep blauw is die, toch? Bijna blauwe inkt om te zien! Lekker op staal ook. Top deal zou ik zeggen!

Om er nou een complete NA aan te wijden is een beetje overdreven, maar in dit topic delen vind ik wel gepast.

Zoals iedereen weet heb ik donderdag heerlijk bij de voordeur gezeten, wachtend tot mijn Oris zou komen :laughing:
De voorpret begon natuurlijk al in dit topic en jullie zijn allemaal mensen die dit gelukkig ook begrijpen. Ik zou het moeten teruglezen, maar op de een of andere manier heb ik denk ik gezegd dat ik de aankomende Divers 65 ook wel op staal wilde hebben. Ik had een aantal AD’s gebeld om te vragen wat een stalen band zou kosten en ook de Oris Boutique zelf. De Oris Boutique was overigens het meest gunstig geprijsd.

Wat jullie misschien niet wisten, was dat ik een PB had gekregen van @Cihanski dat hij een stalen band in mint verkerende conditie had liggen waar die niks mee deed. Ik mocht hem voor een HF-prijsje overnemen. Dat klonk als muziek in de oren! Maar goed, gezien de Oris zelf nog onderweg was en dit ook een uitgave was die financieel eigenlijk niet op de planning stond, wilde ik het wel even rustig aan doen.

Maar tja, dan komt de Oris en zie je hoe prachtig die is in het echt. Dan ga je toch eens kijken of er her en der wat te koop mag staan om die stalen band te financieren. Ik had alles eerlijk verteld aan Cihanski en hij vond het geen probleem om de band te reserveren. Dat is toch geweldig? Gelukkig had ik al snel wat dingen kunnen verkopen, waardoor ik Cihanski zaterdagavond had kunnen berichten dat ik wel heul errug graag wilde gaan betalen!

Vanochtend kreeg ik van hem een berichtje dat hij hem op de post wilde gaan doen. Kort daarna stond die al in de PostNL app en ik zag het adres in de afzender staan. Huh? Dat is maar 15km van mij vandaan!!! Dus ik had gelijk een berichtje teruggestuurd met de brutale vraag of ik de band misschien mocht komen afhalen. Dat was geen probleem, als het maar in de ochtend was, want in de middag had hij het druk met werk. Dus ik ben gelijk in de auto gesprongen en zijn kant op gegaan.

Ik werd warm onthaald door Cihanski en zijn kat. Toen we aan de tafel zaten begonnen we al snel lekker te kletsen. Ik zag een Captain Cook om zijn pols die ik nog nooit in het echt had gezien en daar ging het los haha. Heerlijk om zo ongedwongen met iemand te kunnen praten over horloges die je eigenlijk helemaal niet kent! En de kat vond het ook geen probleem, want die wilde ondertussen ook wat knuffels hebben. Oftewel, het was heel gezellig!

Eenmaal thuis ging ik uiteraard direct aan de slag. Het bandje is echt zo goed als nieuw! De machineolie zat zelfs nog op een paar plekjes! Dat werd lekker even poetsen en de band aanpassen.

Zo… ik had niet verwacht dat ik zo snel aan een stalen band zou komen. En laten we eerlijk zijn, naar een AD is altijd leuk, maar op deze manier iets kunnen kopen is goud! Cihanski, ik wil je nogmaals heel erg bedanken dat je aan me gedacht hebt en deze stalen band aan mij wilde verkopen voor een HF-prijsje. Ik ben er echt ontzettend blij mee! Dankjewel!

Oh ja… bijna vergeten… de foto’s…

28 likes

Ah mooi man, die foto’s van je zijn weer top notch!

Was super gezellig en ik wil jou dan weer bedanken voor de toffe literatuur als cadeau:

3 likes

Leuk mannen! :+1:

Heerlijke combi zo op staal. :ok_hand:

2 likes

Zo rollen we in het Oris-topic :sunglasses:

2 likes

#durf te vragen.

Vandaag weer eens op de site van Oris geweest. Nu krijg je kerstkaarten als je wat bestelt voor datum x. Tijd geleden een mok.

Zijn die dingen ook los te koop via ad oid?? :innocent: