Ik moet wel zeggen, het draagt wel heel comfortabel. Alle links zijn ook lekker soepel. Het voelt stevig aan, maar draagt heel delicaat om het maar zo te zeggen.
Ik zou het niet weten. Ik wilde de Oris boutique ook mailen of ze goodies voor de verkoop hadden. Ik zou zelf wel zo’n klein Victorinox mesje willen en ik zie ook vaak zo’n schoonmaakdoekje met een hoogtekaart rondom Hölstein als print. Lijkt me allemaal erg leuk als je het kan kopen.
Tof is dat dan weer om mensen te ontmoeten met dezelfde passie .
Heb dit nu al een paar maal meegemaakt en merk dat er dan heel snel een klik is en dat alleen maar vanwege dezelfde hobby .
Mooie hoor die stalen band
Klopt, maar wel vertrouwd en degelijk wat erg belangrijk is.
Ik vind 65staal het horloge een chique gevoel geven.
Zijn weinig stalen banden die de vintage stijl zo goed evenaren zonder in te leveren op moderne kwaliteit en comfort .
Daar ben ik het mee eens. Wat ik me afvraag, is de stalen band hetzelfde als de stalen band van de Tudor BB58, maar dan met veel meer taper? Ik heb nog nooit een BB58 in in het gezien, maar de band lijkt hetzelfde te zijn.
Ik kan me voorstellen dat alles zoveel mogelijk in house gemaakt wordt bij deze twee merken, maar wellicht dat ze de band hebben laten uitbesteden?
Nee die is wel een factor 3 beter.
De band vd Oris is prima maar geen kwaliteits-kneiter. De pin-bus verbinding heeft toch wel wat speling tussen de schakels. De sluiting van de BB58 is ook één vd betere in horlogeland.
Gemiste kans, want de Aquis stalen banden zijn echt super. Zowel die van de huidge als de vorige generatie. Ook de bezel is vele malen steviger tov de 65
Klopt ik heb al jaren een Aquis en door foto’s zie ik de 65 ook zeker zitten. Doordat ik dezelfde stevigheid als die van de Aquis verwachtte, viel de 65 toch wat tegen met passen. Anderzijds past inleveren op stevigheid wel bij het vintage gevoel .
Zijn toch ook twee totaal verschillende horloges, totaal niet te vergelijken. Je kan moeilijk die rupsband van een Aquis onder een 65 gooien.
Die hele vintage uitstraling van de 65 is juist top met die huidige band van ze.
Voelt misschien wat fragiel of licht aan, maar dat hoort er gewoon bij. Voor mij was er trouwens geen twijfel over welke band er onder een 65 moet : staal.
Staat ab-so-luut het mooiste, maar goed dat ben ik he
Dat zijn denk ook de twee selling points van deze twee. Wil je een echte stevige tool watch die echt kan duiken, dan is de Aquis een betere optie. Oogt ook stoer en robuust.
Liever iets eleganters met wat geschiedenis en een vintage gevoel krijgen, dan is daar de Divers 65.
Geen idee of het een bewuste keuze is geweest, maar het zijn totaal twee verschillende horloges, naar mijn mening.
Aquis voelt ook veel robuuster aan en de 65 heel delicaat haha.
Juist, dat was ook precies wat ik vond (en vind haha)
De Aquis is echt robuust en stoer, een echte toolwatch.
Maar ik zocht iets minder opzichtig, vandaar dat ik hem heb ingeruild voor de 65.
Ik heb net maar eens een belletje gepleegd naar de Oris Boutique. Ik kreeg Harry Tromp aan de lijn en ben uiterst vriendelijk te woord gestaan. Hij heeft uitgelegd dat dergelijke goodies niet te koop zijn, maar gegeven worden aan klanten als ze iets kopen en daarbij een extraatje geven om de ervaring te vergroten en blijvend te houden… klantenbinding zeg maar haha.
Maar… hij zei wel kom eens een keer gezellig langs, dan kan hij je het een en ander laten zien in de boutique, dus het was ook gelijk een hele leuke en warme uitnodiging.
Mooi hè? Nu ik er over nadenk was het gewoon een telefonisch verkooppraatje, maar op een hele mooie warme uitnodigende manier en niet op zo’n dwingende verkoopmanier (wat ik ook wel eens ervaar).
Het scheelt wel dat ik al half over de streep was om daar eens langs te gaan, maar nu ik Harry gesproken heb ben ik er heel hard ingetrapt en nu zit ik voor mezelf al te plannen wanneer ik kan gaan hahaha.
Vandaag precies twee weken geleden dat ik mijn 400 gelijk heb gezet. Afwijking: +2 seconden. Ik vind het echt indrukwekkend.
Heb in het verleden wel wat issues gehad met de 400, maar was vermoedelijk te wijten aan te lage veerspanning.
Jazeker en die zit ook echt heel fijn. Ook deze band heeft een enorme taper invoelt hierdoor heel vintage aan, maar niet met echt vintage stug rubber hahaha. Ik vind het altijd leuk om twee of drie Straps te hebben voor ieder horloge, zodat ik lekker kan afwisselen. Voor de 65 heb ik nu staal en rubber… misschien dat er nog wel een MN strap van Erika bij komt.
Ze werkt al samen met Oris, maar ze zou vast niet het merk mogen graveren op andere sluitingen van haar bandjes