ORIS Only - deel 4

Damn! :ok_hand: Welke is dit?

1 like

Ltd van 200 stuks mr. porter editie

1 like

Dank.

Fijne kerstdagen iedereen.
Blij dat ik deze 65 weer in mijn bezit heb!

14 likes

Die is serieus gaaf zeg!

1 like

Ja hé?! Mosgroen met dat bronzen randje, jammie :star_struck:

1 like

Ook lekker met bewegende beelden:

6 likes

Poehhhh wat lekker zeg!

Nu ik de 65 een weekje of wat om de pols heb, ben ik er toch wel uit dat deze voorlopig blijft.

Iemand tips voor een tropic band? Of is de originele echt “the thing to get” ?

Ik vind persoonlijk de tropic van Baltic erg prettig. Ruikt ook sterk naar vanille en dat vind ik wel een pluspunt. :ok_hand:

1 like

Deze van Wolbrook bevalt mij erg goed. Ook in andere kleuren leverbaar :wink:

19 likes

Wat een lekkere combi dit!

1 like

Met origineel bedoel je die van Oris? In dat geval:

Kort antwoord: Ja!

Lang antwoord: lekker flexibel, maar plakt niet. Trekt ook geen stof aan. Voelt heel stevig. Heeft iets meer taper tov een andere tropic, waardoor die een meer vintage gevoel en look geeft, dus dat plaatje is compleet. En uiteraard staat er Oris op de buckle.

1 like

Lekker fris!!! :heart_eyes:

1 like

Ik heb een B&S kaufmann tropic in nauwelijks gedragen staat die voor EUR 37,50 weg mag.

Erg flexibel materiaal, maar ik heb er (totaal onnodig) 2 :see_no_evil:

1 like

Yep, dat bedoel ik.

Die is wel ff aardig aan de prijs voor een stukje rubber haha

1 like

Ik heb een Joseph Bonnie voor mijn seamaster. Heeft een hele stevige taper (van 20 naar 16), wat voor de seamaster net niet is (wordt te top-zwaar) maar voor een iets subtieler horloge als de 65 lijkt dit me perfect.

In verschillende kleuren beschikbaar en ruikt ook een beetje naar vanille :slightly_smiling_face:

1 like

Ja dat klopt. €120 of zo? Ik dat dat je met origineel ook wel de echte originele tropic bedoelde. Die zijn iets van €100 dacht ik.

Het is uiteraard wat je het zelf waard vind, maar horloges in deze prijsklasse wil ik het liefst origineel hebben, dus persoonlijk vind ik het dan wel waard om een originele band te kopen.

Met een aftermarket bandje blijf ik zelf dan zo’n mèh :roll_eyes: gevoel hebben hahaha. Ik koop zo nu en dan wel eens bandjes, maar uiteindelijk belanden die weer in een la en koop uiteindelijk origineel hahaha. Aan de andere kant is het een leuke en goedkopere manier om er achter te komen of het iets voor je is, voordat je voor de real deal gaat.

1 like

Ik heb ook een voorkeur voor originele banden, zeker met rubberen banden die zijn al snel erg stijf.
Ik heb 3 oris banden en vind ze allemaal top, zeker het geld waard.

1 like

Dat ben ik met jullie eens.
Maar €120 om het even te proberen (ik ben echt een liefhebber van stalen banden) is me net te gek.

Misschien maar eens een zoekertje plaatsen.

1 like