ORIS Only - deel 5

Iemand nog suggesties voor andere bandjes voor deze heritage?

9 likes

Nee, prima zo​:+1:t2::ok_hand::star_struck:

2 likes

9 likes

Wat is dat gebolde glaasje toch gaaf hè?

11 likes

13 likes

Nieuw bandje voor als het warm wordt, om de originele lederen band te sparen.

7 likes

17 likes

Tropic en Nick Mankey
Op ‘vintage’ leer misstaat mi ook niet, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

7 likes

Die Nick Mankey staat hem erg goed!

1 like

Heerlijke vintage look! Ik heb de stalen band ook onderweg, dat wordt genieten deze zomer :blush::+1:

1 like

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen :sunglasses:

1 like

Slim! Ik heb dezelfde maar misschien handig om te doen ja…

Wat voor bandjes denken jullie dat nog meer zal passen voor de zomer? Qua kleur en stijl. Voor mij non nato…
Grijs nubuck misschien wel fris? Ben ook altijd wel gecharmeerd van tropics of sailcloth (heb ik nog niet) maar denk niet dat dit staat op dit model…

7 likes

Leer en zomer gaat bij mij niet samen :wink:
Sailcloth heb ik gezocht maar niks, betaalbaars, gevonden in 19mm. Dan blijft perlon, (2 piece) nato etc over. Uiteindelijk gewoon van CNS gehaald vanwege het brede aanbod 19mm.

1 like

Zijn er hier ook forummers die ervaring hebben met de 65 met het 400 kaliber?
Ben wel benieuwd hoe precies die loopt en blijft lopen na bijv. 3 dagen nachtkastje.

@whisky heeft er eentje.

2 likes

Zou er ook wel een willen. En dat met jouw dial erin.
Verder moet je ze denk ik wel pre-owned aanschaffen omdat ik bang ben dat ie aardig hoog zal scoren in de afschrijfkanonnen ranking… :anguished:

1 like

Persoonlijk hoef ik niet een Caliber 400 er in te hebben. Maar het is uiteraard wel leuk dat Oris de keuze biedt tussen de Caliber 400 en SW200 in de Divers 65 series.

Ik houd dat eigenlijk niet zo in de gaten, omdat ik geen horloges koop met de intentie om hem even te kunnen bezitten en weer te laten gaan. Bij mij is het de bedoeling dat ze blijven :grin: ….
Ik heb die van mij nieuw gekocht voor net geen 1500 en volgens mij gaan ze pre owned tussen de 1250-1400 over de toonbank. De afschrijving valt dan wel mee vind ik.

1 like

Ik vind het wel wat hebben, dat het een iets ‘bijzonderder’ uurwerk (manufacture zelfs!) is dan een Salita én het feit dat er een glasbodempje inzit vind ik ook wel gaaf.

Mee eens, en ik deed dat ook nooit. Precies om de door jou genoemde reden. Echterrrrrr, na ruim 17 jaar 24/7 één en dezelfde Breitling gedragen te hebben raakte ik tóch nog besmet met flipperitus. En daardoor ben ik er meer dan eens op de harde (lees: dure) manier achtergekomen dat het soms toch niet onverstandig is om het rationele gedeelte van het aankoopproces toch ook wat ruimte te geven naast het voornamelijke (bij mij althans) emotionele gedeelte.

Vandaar dat ik sindsdien ook wel een beetje rekening probeer te houden de verhouding listprijs/korting/z.g.an. pre-owned. Daarmee niet ontkennende dat de blinde hebzucht, die nu en dan als donderslag bij heldere hemel plotsklaps opsteekt, alle ratio platwalst en een full victory boekt!

Ergo: al mijn aankopen zijn/waren “voor altijd” en om “nooit meer weg te doen” en dat is moet ik eerlijk bekennen, achteraf gezien, toch wat genuanceerder gebleken… soit!

Maar m’n Aerospace Evo gaat echt-echt nooooit meer weg!

3 likes

Ik schreef het en bedacht me ineens bovenstaande hahaha. Ik moet bekennen dat ik hier ook schuldig aan ben geweest :see_no_evil: Echter, de horloges die ik verkocht heb waren ook in een opwelling gekocht en zijn verkocht om een duurdere aanschaf te kunnen financieren. Ik heb wel gemerkt dat sinds ik in het startende luxere / duurdere segment aan het kijken ben, ik wel meer nadenk over de aanschaf. Wat dat betreft ben ik niet echt in de goede hobby beland, maar ik heb nog steeds best wel wat moeite om 1000-3000 euro uit te geven aan een horloge. Jazeker, je krijgt waar voor je geld en de prijs is te verklaren, maar dan komt het nuchtere verstand ook om de hoek kijken die zegt dat je in het betaalbare segment net zo goed de tijd kan zien als bij het luxere segment :sweat_smile:
Wellicht dat ik er daarom zolang over heb gedaan om de Oris aan te schaffen. Gemiddeld denk ik er twee jaar over na, voordat ik over ga tot aanschaf (zo heb ik ook gemerkt met de Seiko SPB143 en de Tudor BB58) :rofl: Ach… iedere gek zijn gebrek, zeg ik maar… :wink:

Dus ja, mijn emotionele gedachtes geven je hier ook helemaal gelijk in! Maar mijn rationele verstand zegt dan dat een SW200 ook prima is, zolang er keuze is :see_no_evil:
Mijn emotionele gedachte zegt ook dat de Oris NOOOIT meer weg gaat… maar ik kan hier geen garantie op geven gezien mijn grail watch ook steeds harder begint te roepen… ach, ik heb nog twee jaar om er over na te denken :rofl:

1 like

Dit had ik dus ook met mijn calibre 400. Toch wel bijzonder dat de kinderziektes van dit uurwerk nooit 's genoemd worden in Youtube horlogereviews van grote namen. Objectief zijn ze iig nooit.