Zijn er hier ook forummers die ervaring hebben met de 65 met het 400 kaliber?
Ben wel benieuwd hoe precies die loopt en blijft lopen na bijv. 3 dagen nachtkastje.
Zou er ook wel een willen. En dat met jouw dial erin.
Verder moet je ze denk ik wel pre-owned aanschaffen omdat ik bang ben dat ie aardig hoog zal scoren in de afschrijfkanonnen ranking…
Persoonlijk hoef ik niet een Caliber 400 er in te hebben. Maar het is uiteraard wel leuk dat Oris de keuze biedt tussen de Caliber 400 en SW200 in de Divers 65 series.
Ik houd dat eigenlijk niet zo in de gaten, omdat ik geen horloges koop met de intentie om hem even te kunnen bezitten en weer te laten gaan. Bij mij is het de bedoeling dat ze blijven ….
Ik heb die van mij nieuw gekocht voor net geen 1500 en volgens mij gaan ze pre owned tussen de 1250-1400 over de toonbank. De afschrijving valt dan wel mee vind ik.
Ik vind het wel wat hebben, dat het een iets ‘bijzonderder’ uurwerk (manufacture zelfs!) is dan een Salita én het feit dat er een glasbodempje inzit vind ik ook wel gaaf.
Mee eens, en ik deed dat ook nooit. Precies om de door jou genoemde reden. Echterrrrrr, na ruim 17 jaar 24/7 één en dezelfde Breitling gedragen te hebben raakte ik tóch nog besmet met flipperitus. En daardoor ben ik er meer dan eens op de harde (lees: dure) manier achtergekomen dat het soms toch niet onverstandig is om het rationele gedeelte van het aankoopproces toch ook wat ruimte te geven naast het voornamelijke (bij mij althans) emotionele gedeelte.
Vandaar dat ik sindsdien ook wel een beetje rekening probeer te houden de verhouding listprijs/korting/z.g.an. pre-owned. Daarmee niet ontkennende dat de blinde hebzucht, die nu en dan als donderslag bij heldere hemel plotsklaps opsteekt, alle ratio platwalst en een full victory boekt!
Ergo: al mijn aankopen zijn/waren “voor altijd” en om “nooit meer weg te doen” en dat is moet ik eerlijk bekennen, achteraf gezien, toch wat genuanceerder gebleken… soit!
Maar m’n Aerospace Evo gaat echt-echt nooooit meer weg!
Ik schreef het en bedacht me ineens bovenstaande hahaha. Ik moet bekennen dat ik hier ook schuldig aan ben geweest Echter, de horloges die ik verkocht heb waren ook in een opwelling gekocht en zijn verkocht om een duurdere aanschaf te kunnen financieren. Ik heb wel gemerkt dat sinds ik in het startende luxere / duurdere segment aan het kijken ben, ik wel meer nadenk over de aanschaf. Wat dat betreft ben ik niet echt in de goede hobby beland, maar ik heb nog steeds best wel wat moeite om 1000-3000 euro uit te geven aan een horloge. Jazeker, je krijgt waar voor je geld en de prijs is te verklaren, maar dan komt het nuchtere verstand ook om de hoek kijken die zegt dat je in het betaalbare segment net zo goed de tijd kan zien als bij het luxere segment
Wellicht dat ik er daarom zolang over heb gedaan om de Oris aan te schaffen. Gemiddeld denk ik er twee jaar over na, voordat ik over ga tot aanschaf (zo heb ik ook gemerkt met de Seiko SPB143 en de Tudor BB58) Ach… iedere gek zijn gebrek, zeg ik maar…
Dus ja, mijn emotionele gedachtes geven je hier ook helemaal gelijk in! Maar mijn rationele verstand zegt dan dat een SW200 ook prima is, zolang er keuze is
Mijn emotionele gedachte zegt ook dat de Oris NOOOIT meer weg gaat… maar ik kan hier geen garantie op geven gezien mijn grail watch ook steeds harder begint te roepen… ach, ik heb nog twee jaar om er over na te denken
Dit had ik dus ook met mijn calibre 400. Toch wel bijzonder dat de kinderziektes van dit uurwerk nooit 's genoemd worden in Youtube horlogereviews van grote namen. Objectief zijn ze iig nooit.
Ik begrijp je helemaal! En van mij zul je géén commentaar hierop krijgen!!
En welke mag dat zijn? Of je moet dat al eens hebben aangegeven, dan heb ik daar even geen actieve herinnering meer aan…
Hmmm, ik had dat al wel eens gehoord in een review. Ook dat ie alleen rechtsom opwindt en niet bi-directioneel. Was meen ik een review van een Australier of NZ-er. Maar kan me daarin ook vergissen omdat ik wel vaker en wel meer dan 1 horlogefilmpje kijk…
Voor mij is dat de Omega Speedmaster Pro in hesalite. Ik heb er laatst nog over zitten nadenken om alles te verkopen en dan de Speedmaster aan te schaffen nadat ik een hele mooie in het blauwe heb zien staan, maar ik kon het toch niet over mijn hart verkrijgen. Ik denk dat de Divers 65, BB58 en Speedmaster samen een sterk trio vormen, dus dat is momenteel mijn twee jaren plan… maar dan moeten mijn rationele gedachtes over de prijs dus ook wel even aan de kant gezet worden tegen die tijd
Dat is een mooie en niet goedkoop inderdaad. In het blauw is ie nu ‘afgeprijsd’ naar 5.4k…
Toch nog 800 voordeliger dan bekende online dealer.
En anders voor de time being een look-a-like of hommage…🫣
Ik word geroepen.
Ik kan je helaas niet aan een antwoord helpen vrees ik. Ik draag in de regel nooit een horloge 3 dagen achter elkaar. Met thuiswerken tegenwoordig sowieso niet.
Of t moet op vakantie zijn alleen is de 65 nog niet mee op vakantie geweest en gaat m dit jaar ook niet worden ivm locatie en potentiële kans op beroving.
Heb helaas een 65 uitgekozen die men niet zomaar terug koopt
Mooie 2 piece perlon? Past op zich wel hierbij…nu ik erover nadenk ga ik ook eens kijken hiervoor voor dezelfde bcp
Heb ook net de 65 weer even van de winder gehaald en omgeslingerd.
Blijft toch een super comfortabele klok. En ook qua looks heeft ie ‘iets’ wat hem tegelijkertijd een sportief, sjiek maar ook vintage uitstraling geeft.
Zal het oud blauw met crèmekleurige indexen zijn i.c.m. staal en zwart.
En misschien ook niet, maar vind ik hem gewoon mooi…
Perlon heb ik gehad voor mijn Hamilton Khaki Field van CNS, moet zeggen dat deze zéker wel beviel voor het geld! Goed en fijn materiaal voor de zomer ook. Laat even weten als je een keus hebt gemaakt! Ik vind de kleur nog verdraaide lastig kiezen met op dit prachtige blauw
Ja is ook lastig, ga eens op mijn gemak zoeken
Ik heb khaki gekozen voor de NATO maar ik denk dat een mooi bordeauxrood ook heel goed past bijvoorbeeld. Het is inderdaad geen gemakkelijke kleur om te combineren.
Ik ben er gister achter gekomen dat vooral de maat echt een probleem is. Perlon etc is allemaal niet in 19mm. Er valt helaas daarom al zoveel af waardoor ik eigenlijk überhaupt niks heb kunnen vinden nog… jammer