ORIS Only - deel 5

wat een verschil :ok_hand:t4:

Een tropical dial is een wijzerplaat die door bv zonlicht is verkleurd. zwarte wijzerplaten worden dan bijvoorbeeld bruinig

1 like

Dan zal het geen tropical dial zijn. Wel een leuk horloge om te dragen

Prachtig merk is het toch

15 likes

19 likes

14 likes

Iets te arrogant dat kind van ons…:muscle:t3:

12 likes

8 likes

Wat tijd gevonden om de stalen band op maat te zetten… oef, wat een top combi! Vintage vibes met de Fratelloris 65 :sunglasses:

15 likes

Een heel mooie combinatie! Geniet ervan😊

1 like

Ik merkte wel op dat de endlink anders is dan
vroeger. Ik heb nog een 65 van het eerste uur gehad en daar was de endlink wat dikker en sloten die mooier aan. Hoe is dit nu? Of heb ik de verkeerde endlinks (voor zover dat kan)?

2017

2023

2 likes

Dat lijkt wel de endlink zonder gefreesde lijntjes in t missen die jij had op de oude gen. Wellicht is dat dus het verschil … de pasvorm :grinning: Is al eens een ‘discussie’ over geweest hier ergens.

2 likes

Ik had die beter nooit verkocht aan jou dus :sweat_smile:

Ik had die beter nooit doorverkocht ook :see_no_evil:

3 likes

Klopt helemaal! Ik heb er ook onderzoek naar gedaan en kreeg uiteindelijk van de head sales manager zijn email en mocht de vraag mailen, zodat hij het door kon sturen naar het design team.

Het antwoord is dat de end link die op je 2017 Oris zit een end link en bracelet is van de eerste batch. Het grote verschil is inderdaad de dikte en het ontbreken van de gegraveerde streepjes. Bij de daar op volgende batches hebben ze de end links gebruikt die je nu vind op alle Divers 65.

Ze gebruiken de oude end links nog steeds op Special Editions.

Dankzij @Cihanski heb ik ook nog gebruik mogen maken van deze bijzondere end links :grin:

4 likes

Ahh ja jij was t destijds. Was me ook nooit opgevallen voorheen en ik heb er toch enkele gehad. Sluit idd wel beter aan. #vroegerwasallesbeter :sweat_smile:

1 like

:rofl:

1 like

Bedankt voor de info! Dat van de gegraveerde lijntjes had ik inderdaad al zien passeren en dat vind ik persoonlijk een verbetering. De dikte van de endlink daarentegen… gek dat het erop achteruit gegaan is, maar niets aan te doen zeker?

Perfecte endlinks geven geen echte vintage feel he :sweat_smile:

1 like

Jawel… een Chronos Limited Edition scoren!
Maar ja… om nou €3400 neer te leggen, alleen voor de end links??? :rofl:

Je zou ze ook kunnen mailen? En vragen of je deze end links los mag kopen? Nee heb je, ja kun je krijgen :grin:

2 likes

haha en de rest voor een prikje in het blauwe :sweat_smile: .

Ik heb het eens nagevraagd! :crossed_fingers:

1 like

Voor 100 neem ik de rest van je over :rofl:

1 like