ORIS Only - deel 5

Klopt helemaal! Ik heb er ook onderzoek naar gedaan en kreeg uiteindelijk van de head sales manager zijn email en mocht de vraag mailen, zodat hij het door kon sturen naar het design team.

Het antwoord is dat de end link die op je 2017 Oris zit een end link en bracelet is van de eerste batch. Het grote verschil is inderdaad de dikte en het ontbreken van de gegraveerde streepjes. Bij de daar op volgende batches hebben ze de end links gebruikt die je nu vind op alle Divers 65.

Ze gebruiken de oude end links nog steeds op Special Editions.

Dankzij @Cihanski heb ik ook nog gebruik mogen maken van deze bijzondere end links :grin:

4 likes

Ahh ja jij was t destijds. Was me ook nooit opgevallen voorheen en ik heb er toch enkele gehad. Sluit idd wel beter aan. #vroegerwasallesbeter :sweat_smile:

1 like

:rofl:

1 like

Bedankt voor de info! Dat van de gegraveerde lijntjes had ik inderdaad al zien passeren en dat vind ik persoonlijk een verbetering. De dikte van de endlink daarentegen… gek dat het erop achteruit gegaan is, maar niets aan te doen zeker?

Perfecte endlinks geven geen echte vintage feel he :sweat_smile:

1 like

Jawel… een Chronos Limited Edition scoren!
Maar ja… om nou €3400 neer te leggen, alleen voor de end links??? :rofl:

Je zou ze ook kunnen mailen? En vragen of je deze end links los mag kopen? Nee heb je, ja kun je krijgen :grin:

2 likes

haha en de rest voor een prikje in het blauwe :sweat_smile: .

Ik heb het eens nagevraagd! :crossed_fingers:

1 like

Voor 100 neem ik de rest van je over :rofl:

1 like

Maar die is maar 38 mm, dus die end links gaan niet passen. :thinking:

1 like

Verrek… je hebt gelijk! Dat was me niet eens opgevallen toen ik hem had gepast.

1 like

13 likes

Kreeg een uitnodiging vanuit Oris A’dam…wellicht jullie ook maar goed, dacht deel hem toch ff voor de liefhebber.

Tomorrow Saturday May 13th the Oris Amsterdam Boutique is organising an event in collaboration with the watch collectors from ASML Veldhoven. We will present the Watches and Wonders releases and talk about the new 3D printed Altimeter watch. Due to some last-minute cancellations, we have some spots available. Would you like to join please fill in

Swiss mechanical independent meets semiconductor forerunner (google.com)

2 likes

Movember op staal

12 likes

Deauville op CNS paratrooper gulf.
Is weer eens wat anders.

8 likes

Met nieuw bandje van Oris uit Budel

14 likes

Genieten vanmiddag

13 likes

Ik was op zoek naar een horloge voor vrije tijd. Eisen: een (casual) piloten horloge, simpel en niet te opvallend. Vele soorten horloges gezien en gepast. Voorkeur voor automaat, liefst van een Zwitsers merk. Er bleven een paar merken over: Hamilton, Zenith en Oris. Uiteindelijk is het deze Oris BCPBD geworden. Alhoewel ik de originele bandjes erg kan waarderen(met name de sluiting) heb ik een beter bandje gevonden wat dit horloge meer casual en sportief maakt. Zie foto met het fijne “royal blue” bandje, fijn geweven. Je kan het hierdoor makkelijk combineren met verschillende kleding combinaties. Het mooie is dat het bijvoorbeeld met een nato bandje weer een heel ander horloge is, veel sportiever, zie 2e foto. Ben in combinatie met het blauwe bandje erg blij mee. Wat een prachtig design zo. Door de eenvoud en de kleine details is het juist zo prachtig.

7 likes

Deze mag niet ontbreken.

7 likes

Na 3 weken de propilot weer om de pols.

5 likes

Zojuist deze heerlijke Aquis 39,5 opgehaald bij @Vincent96

In de doos leek ie klein maar eenmaal om mijn kinderpolsje was het een match. In verband met het weer heeft hij ‘m gelijk op rubber gezet voor me. Super combi!

Enfin, ik lees & deel vanaf nu met veel plezier mee met jullie.

24 likes

Nice ! gefeliciteerd !
Maaruh … kom op man. Eerst ff een fluwelen brillendoekje over het glas voordat je een kiekje maakt :sweat_smile: :yum:
(Of is dit mijn milde ocd wat nu om de hoek komt kijken :laughing: )

2 likes