ORIS Only - deel 5

Ik heb hem echt vrijwel dagelijks om, het is voor mij hét horloge wat ik om kan gooien zonder er bij na te hoeven denken of ik er wel zin in heb die dag.

16 likes

Mazzel dat het geen Rolex is :sweat_smile:

2 likes

zou stukken beter zijn dan de 111 en 112, heb overigens een probleemloze 111 gehad, maar volledig handmatig opwinden was niet opwindend :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Deze foto’s helpen ook niet bepaald :weary: zonder dolle echt een heel mooi ding, gelukkig zit er geen geld in het potje, anders ging ik morgen kijken voor een mooi exemplaar

1 like

:thinking::thinking:
Geen idee wat je bedoelt?

Geintje, in het Rolex topic word je zonder pardon geschorst als je je horlogewaar onder de aandacht brengt. Bij Oris is dat kennelijk anders :crazy_face:

1 like

Sommige topics zijn/waren op het scherp van de snee.
Helaas mag je daar de draak niet mee steken.

Sorry voor het geheimzinnig taalgebruik, maar voor bovenstaande info kan ik doorzeefd geraken.

Bij Rolex is alles overdreven :laughing:

3 likes

Hoi!

Ben al een tijdje aan het rondneuzen op hf, maar hier dan ook mijn eerste post in dit topic. Een jaar heb ik deze heerlijke pointer date en sindsdien komt ie eigenlijk ook niet echt meer van de pols af :slight_smile:

16 likes

Bruine lederen struis erop… dan nog mooier!
Mooie klok hoor!

Goedemorgen,

Gisteren in een buitenwijk van Bangkok (Bang Krapi) stuite ik tegen een kleine winkel. Was niet van plan om iets te kopen, maar voor de €40 euro kon ik het niet laten liggen. Oris is niet gewillig in Thailand (Mido is heel populair). Het is een vreemde eend in de bijt, maar apart genoeg om te hebben.

Het is een handopwinder en volgens mij kaliber 718. Heb niet/geen vertand van Oris :smiling_face:

4 likes

Prachtig hoor! Dit is de klassieker van Oris.

1 like

Ziet er leuk uit.
Ik ben echter huiverig of dit een bestaand Oris model is. Oris wordt regelmatig ‘opgeknapt’ in India naar zogenaamde Mumbai specials. Dit zijn horloges die samengeraapt zijn uit onderdelen. Vaak niet met originele wijzers en platen die zijn overgespoten.

Hopelijk is dit wel een bestaand model.

1 like

Ik vrees een India Made model :smiling_face:

2 likes

100%

Veel geld voor zo’n “Oris” :face_with_hand_over_mouth:

Ach wat is veel geld. Op C24 zit een handelaar uit Thailand die allemaal Oris verkoopt, zien er helemaal fris en fruitig uit, voor honderden euro’s. Je kunt niets terugsturen, dat is nog een rode vlag. Ik heb er veel te weinig verstand van maar dat zullen op zijn best ook frankenwatches zijn.

1 like

Dibs :wink:

Heel mooi die klassieke PD!

In Thailand kom je geen “made in India” tegen. Wat je wel ziet is dat de dial van de Seiko 5 vervangen is, door eentje met Thaise cijfers. Dit vermelden ze er bij. Over het algemeen verkoopt men 100% echt vintage en staat Thailand daar ook bekend op. De nepperts zijn vooral te vinden in toeristen plaatsen.

Deze ziet /zag er legit uit en ook het uurwerk samen bekeken. Of de dial legit is, weet ik niet 100%, maar het zag er zo uit. Ik moet er iets meer in verdiepen en zo nee, dan heb ik alsnog een leuk horloge van mijn vrouw gehad.

3 likes

Niet helemaal waar. Oris is hier simpelweg niet in trek in Thailand. Buiten de bekende Merken is Mido heel populair en kom je dat het meeste tegen.

Het is echt geen Oris. Het stikt in Azië van deze "Mumbai specials ". Geen idee waarom ze Oris hiervoor uitgekozen hebben, maar er zijn talloze varianten gemaakt met allemaal andere dials, wijzers en kasten. Het web staat er vol mee

1 like