ORIS Only - deel 5

Het is een goed gebouwd plastic bakje. Daar is niks op aan te merken. De dial zelf knalt lekker, maar heeft verder geen diepte doordat alle cijfers en tekst gedrukt zijn.

Is ie €4200 leuk? Nou, als ik heel eerlijk ben: neen! Voor dit geld ga ik liever kijken bij Tudor.
Misschien is het iets waar we nog aan moeten wennen, maar zolang er bij Oris nog keuze is uit een Sellita of In House movement, kies ik voor Sellita en vind het de meerprijs voor de Caliber 400 eigenlijk niet waard.

1 like

Cijfers zijn niet gedrukt. Die liggen op de plaat.

1 like

Oh echt? Dat was me niet opgevallen. Het kwam nogal vlak over en hierdoor een beetje saai. Dus ik ging automatisch ervan uit dat het gedrukt was. Stom van me :see_no_evil:

1 like

Hij blijft bij mij ook steeds terugkomen op de shortlist, het horloge heeft echt wel wat. Klassiek met wat funky vibes. De rode versie via Uhrinstinkt voor €1300 op de mat momenteel, dat is een goede deal. De blauwe en witte versie een stukje duurder (€1500+).

1 like

Is niet stom. Vanaf voor zie je het gewoon slecht.

5 likes

Thanks for the tip
:grin:

1 like

:airplane:

19 likes

Die is gaaf zeg!

1 like

Leuk horloge.
Maar waar diend die grote knop voor R boven?
Neem aan dat de onderste 2 voor de chronograaf zijn.

1 like

De onderste twee zijn om het horloge een uur voor- of achteruit te zetten. De tweede tijd van de kleine subdial heeft ook een dag- nacht functie. De grote knop is weer om met je piloten handschoenen de inner bezel te bedienen

2 likes

Fraai horloge! Ik begrijp uit de laatste MvdT podcast met Robert-Jan Broer dat er de komende dagen (ik dacht nog in november) een nieuwe fratelloris aangekondigd gaat worden. Ben heel benieuwd!

3 likes

Ik hoop op iets groens :blush:

1 like

Goed om weten! Ik ben heel benieuwd wat dat wordt… als hij zo mooi is als de eerste dan moet ik hem hebben :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik dacht ik geef even een heads up, kan je vast sparen :grin:. Ze kondigen em aan en dan heb je nog een week de tijd om te beslissen voor de verkoop start

1 like

Enig idee welk reeks het wordt of is er niets van gelost?

Spijtig dat Oris geen Chronoris meer in de collectie heeft. Maar daar maak je geen hype mee helaas :sweat_smile:

2 likes

Nog net even voordat het licht verdween een fotootje kunnen maken.

15 likes

Met z’n drieën op horloge pad

17 likes

Nope

Die was ook tof inderdaad!

1 like

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en eens de aquis gaan passen. Ik ging eigenlijk voor de 39.5 mm maar die was niet voorradig. Daarom een 41.5 om gehad die mij totaal meeviel qua afmeting om de pols. Binnenkort wel nog terug om de 39.5 mm te passen. Daarna kan het wikken en wegen beginnen :innocent: de kleur ben ik in ieder geval uit, groen :ok_hand:

15 likes

Gaaf! Ik had ook de 41,5 gepast en begin ook naar de Aquis toe te groeien. Ben er nog niet helemaal over uit, omdat ik ook wil sparen voor mijn grail, maar wie weet wil ik in een wilde bui er toch een… en dan ook groen :grin:

Die had ik helaas niet kunnen passen, maar heb deze gepast

6 likes