ORIS Only - deel 5

Ik had gehoopt op een 43mm Aquis

Een zwarte 65 met fauxtina en geprinte uurmarkeringen… klinkt voorlopig niet echt als heel vernieuwend, in tegenstelling tot de bronzen BCPD een paar jaar terug. Ik heb zo het gevoel dat het niet bijzonder zal zijn. En de laatste LE’s waren met cal 400, dus ik zie de 3K al verschijnen.

We gaan het zien, ik laat me graag verrassen! De vorige keer hadden ze echt alle details wel goed en is het veruit de mooiste BCPD gebleken die ik al gezien heb tot nu toe. Het zou ook een leuk duo kunnen zijn met mijn Fratelloris :slight_smile:

1 like

Zo braaf lijkt t.

We gaan het zien, wie weet een knaller van jewelste.

Als ik de teaser zo zag, neigt het een beetje naar de Hodinkee versie. Die is ook braaf… en toch had die wel wat, maar dat kwam voornamelijk door die groene dial hahaha.

We gaan het zien.

Hodinkee versie | foto: Bowlofsalmon

Dat zou ik wel jammer vinden. Prijstechnisch gezien vind ik ze dan een stuk minder interessant.

3 likes

Met dank aan @Phyl mag ik binnenkort deze beauty toevoegen in de collectie :heart_eyes:

Nu las ik:

Zou dat betekenen dat zo’n band ook zal passen?

8 likes

Ik heb de president van forstner geprobeerd, maar paste niet

1 like

Dan wordt het zo iets voor de momenten dat we nat (kunnen) worden (sneeuw/zwemmen):

en een originele Oris voor de stoere momenten :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd! Eindelijk ook eentje met nummers te pakken!

Als je een bracelet wilt, waarom niet gewoon de OEM? Die is heel soepel en zijdezacht… voor zover rvs dat kan zijn natuurlijk hahaha. Maar het voelt heel anders dan alle andere bracelets.

2 likes

En ook niet duur in verhouding tot vele andere merken.
Laatst nog 275 euri

2 likes

Klopt! Ik zat laatst even te kijken wat een bracelet voor een Tudor Black Bay 58 kost, omdat er op een schakel die niet vervangbaar is een stevige kras zit. Toen ik de prijs zag kon me dat krasje ineens niks meer schelen :rofl::rofl::rofl:

2 likes

pak anders deze in donkerblauw
https://www.horlogeforum.nl/t/artem-sailcloth-navy-20mm/425820/5

1 like

Oh wellicht zegt dit je wat meer:

Met zijdezacht metaal bedoel ik mooie fijne brushing wat fijn aan voelt… beetje a la de Dani’s :wink:

En doordat de band goed in elkaar steekt, glijden /bewegen de schakels als het ware.

2 likes

Ook niet te vergeten dat hij bij de deauville de zeer prettige oris tropic krijgt.

2 likes

Ja precies! Dat is ook een mooie band! Ik had gewild dat ze zo’n band ook hadden gemaakt in zwart met beige/fauxtina streep voor de numerals die ik heb. Dan had ik die zeker aangeschaft!

1 like

Je kunt altijd proberen een zwarte prettige nato met streep aan de oris vouwsluiting te krijgen

Ik heb bij mijn huidige 2 mn straps. ook prettig

Dat had ik ook overwogen. Maar dat is niet het echte werk haha.
Ook had ik Erika heeel lief gevraagd om op de rvs clasp van haar MN straps de naam Oris te graveren, aangezien ze al twee straps heeft mogen maken voor Oris (dus dan is het enigszins een beetje OEM :blush:). Alleen dat mag ze helaas niet doen (het was ook vragen naar de bekende weg hahaha).

2 likes

Als ik hem om de pols heb eerst eens bewonderen in de huidige opstelling,
het is ook niet dat ik zonder 20mm banden zit om al te wisselen :stuck_out_tongue:

Die gaat zeker op de short-list, erg fraaie band.

Dat was ik inderdaad aan het vergeten, zag dat er inderdaad meerdere banden bij zitten.
Denk dat de tropic erg mooi staat, en zeker straks in de sneeuw ook prettig zal dragen.

Ik heb diverse Erika straps, is daar een oris vouwsluiting aan te maken?
Dat zou ook super gaaf zijn, zeker omdat ik ook een Erika heb die er mooi bij lijkt te passen.

1 like

Aan een Erika de vouwsluiting zetten zal niet gaan. Ook niet nodig, zit al als gegoten. Echter kun je volgens mij de zwarte bijgeleverde oris nato wel de gesp verwijderen en de vouwsluiting aanzetten

1 like

Jammer, had zeker wel tof gestaan.

1 like