Vanuit die hoek had ik het nog niet bekeken. Je hebt inderdaad een punt wat betreft kosten voor een servicebeurt.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of je dit caliber 10 jaar geen beurt hoeft te geven. Zo ja, valt dit dan onder de garantie?
Het is meer in de zin van Kia geeft ook 7 jaar garantie op hun auto’s, maar de jaarlijkse servicebeurten vallen niet onder de garantie.
Zoals ik het begrijp heeft het uurwerk de eerste 10 jaar geen service nodig. En 10 jaar garantie.
Calibre 473 has a five-day power reserve with an indicator on the reverse, it’s highly anti-magnetic, and it comes with a 10-year warranty and 10-year recommended service intervals (as does the watch).
Hmmm ineens vind ik hem een stuk interessanter
Die zou ik wel willen.
Dit vergelijk klopt rekenkundig natuurlijk niet, die 2e service van Tudor bij jaar 10 dan moet de Oris ook. Maar jaar 15 moet de Tudor weer en ik denk de Oris pas jaar 20.
Voor zover je je aan de service interval houdt uiteraard, soms kan dit wel wat gerekt worden als het horloge nog goed loopt.
Het is natuurlijk de vraag of dit serviceinterval een verkoopargument is voor de meesten hier op het forum met het snelle geflipper.
Het is eerder een argument bij doorverkoop.
Die blauwe natuurlijk.
Alle Pointer Dates krijgen vast dit nieuwe uurwerk in de loop der tijd.
Strategie wordt langzaam steeds duidelijker.
Ja, ik ben er ook bang voor.
Oris was zo onwijs sterk in het segment tot €2000. Dat dat wat opgerekt wordt vanwege prijsstijgingen is te verklaren, maar voor de prijs van de cal 400 modellen kijk ik toch naar andere merken.
Door gebruik van Sellita uurwerken was er voldoende budget om de rest van het horloge van topkwaliteit te maken.
Ik in elk geval niet. Het merk heb ik hoog zitten maar ik vind het jammer dat ze steeds meer opschuiven naar het hogere segment qua prijs. Ze zijn daarin niet de enige trouwens.
Er zal weer meer in te verdienen zijn (marge technisch) maar voor mij staat het niet in verhouding tot de onderhouds interval. Ik hoop dat ze in elk geval ook horloges met “gewoon” ETA en Sellita blijven uitbrengen tegen redelijke prijzen.
P.S. prachtig ding trouwens, daar ligt het niet aan
De Hangan, echt de mooiste uit dit rijtje
Die is zojuist vertrokken naar een anders baasje.
Oris broeders . Bij Oris begon ook mijn horloge avontuur. Nog steeds een zwak voor dit merk. Maar nu twijfel ik toch over een van mijn Oris aankopen. Ik ben benieuwd naar jullie mening!!
Het gaat om mijn Oris Aquis 43.5mm. Mijn polsomtrek is circa 17cm. Toen ik dit horloge kocht waren er nog geen kleinere maten beschikbaar. Wel de cal 400 alleen vond ik het prijskaartje toen wat hoog in vergelijking tot andere merken.
De vraag die voorligt, wat denken jullie kan ik hem hebben of toch inruilen en naar een wat kleinere diameter duiker op zoek gaan?
Afgaand op de laatste foto, zou ik voor de 41.5mm gaan. Die zijn er ook in veel varianten tegenwoordig
Yep, maatje kleiner pakken… veel comfortabeler… (en een leuke nieuwe kleur kiezen)… en je verliefdheid krijgt een nieuwe impuls
Haha dat was voor mij ook een Oris
Toevallig om vandaag
Geen beter licht voor een foto helaas, en vanochtend geen tijd genomen voor de juiste datum
Ik zal eerst eens gaan passen. Op papier vind ik de 39- en 41.5mm ook mooier (en hier soms op foto’s ook). Tijdens het passen vond ik de kleinere varianten van de Aquis toch minder mooi in verhouding oid. Hierdoor toch maar mijn oude 43.5mm Aquis blijven dragen.