ORIS Only - deel 5

Yep exact dat… €300 incl btw :smiley:

Zeker, een heel mooi uurwerk!

Ingetogen afgewerkt, maar wel consequent waardoor het geheel ‘klopt’. De balans en een aantal tandwielen hebben een hele mooie koper/rosegouden kleur.

Alleen het anker en ankerrad zijn van silicium en afwijkend van kleur tov de rest. Tegen het licht zijn deze helderblauw en paars, maar dat is met een telefoon wel lastig te fotograferen.

12 likes

Hmmm :thinking: $1.800 voor een occasion met de kast in 88% optische conditie vind ik best prijzig. Nieuwe 42’ers met 3 jaar garantie kosten aanzienlijk minder.
Maarja, dit is een LE én ik vind hem wel mooi, maar in zwart/wit wel een beetje saai. De retro kleuren passen beter imho.

Zouden ze openstaan voor een low-ball bod?:face_with_peeking_eye:

Mocht iemand er ergens één zien dan houdt ik mee aanbevolen.

1 like

16 likes

16 likes

Eerste weekje met de BCPD zit erop en wat een heerlijk horloge! Draagcomfort is subliem en draagt net wat kleiner dan de 40mm doet vermoeden. Deze blijft voorlopig!

20 likes

En dat maakt de prijs zo hoog. Nieuw was die al aardig prijzig voor een Divers 65. Het is maar net wat jij het waard vindt. Wat je wel kan meenemen in de overweging is dat als het horloge uiteindelijk terug gaat naar Oris vior een beurt, ze de kast weer als nieuw kunnen maken. Bekijk de restauratiefilmpjes van Oris maar eens. Sowieso leuk om naar te kijken.

Ik vind de kast er op de foto’s overigens wel goed uit zien!

Ja en nee… het heeft inderdaad niet de retro vibe, maar een moderne look. Daarnaast vind ik ook wel dat zwart-wit mooi tijdloos is. En… als je het horloge lang genoeg in bezit hebt, gaat het lumen vanzelf geel patineren :grin:
Wat ik wel weer heel leuk vind is de oranje pip en de oranje secondewijzer. Hele subtiele accenten die het net weer even spannend genoeg maken.

Je kan het proberen en wie weet is de verkoper wel bereidt om elkaar ergens in het midden te ontmoeten? Je hebt dan wel een Divers 65 waarvan maar 165 mensen op deze aardkloot met hetzelfde horloge rondlopen hahaha.

3 likes

Zo weer eens een Oris in huis

17 likes

17 likes

Na de aquis en 65 gooi ik er wel een propilot in.

16 likes

Mooie dial! Lijkt zo op de foto ook wel een 3D effect te hebben.:+1:t2:

1 like

Heel tof :star_struck:

1 like

Het zijn opliggende cijfers dus dat kan kloppen. Zie je alleen vanaf een bepaalde hoek.

1 like

Dat heb je dan kundig vast weten te leggen!

1 like

6 likes

Gefeliciteerd Rik.

Mooi hoor die rode band.

1 like

Een prachtige aanwinst Rik :+1:

1 like

Ja, een frisse verschijning zo, wel weer even wennen zo’n maatje sjoelschijf :grinning:

3 likes

65 crown macro. :microscope:

9 likes

14 likes