Terug van weggeweest.
Full service, nieuw glas en nieuwe kroon bij van Nieuwendaal in Budel.
Loopt weer als een zonnetje.
Economisch niet echt rendabel maar ach een hobby mag geld kosten en je moet ze toch onderhouden
Inderdaad. Duurt even maar dan heb je ook wat.
2 a 3 mnd? Ik was er iig heel blij mee!
Deze verdient liefde, dus je hebt het goed gedaan
Twee maanden. Maar ach…
Die kan er weer heel wat jaren tegenaan! Netjes!
Ik vond 2 mooie foto’s van een 42mm blauwe dial, dezelfde als ik heb. Het zijn geen eigen foto, maar van een wat oudere watchreview.
Weet dus niet of het ‘mag’, maar vond ze zoooo mooi en scherp dat ik al die pracht niet voor mezelf wilde houden en graag met jullie, mede Oris liefhebbers, wil delen!
Wat een beuaties!
Hierbij een vraag/verzoek aan mijn mede Oris 65 liefhebbers.
Ik vraag me af of bij de 42mm versies alles 2mm groter is gemaakt of dat ze extra grootte op een of andere manier in de kast en bezel zitten hebben ondergebracht?
M.a.w. zouden de wijzerplaat en het glas van de 40mm even groot in diameter zijn als die van de 42mm?
Kan iemand dat eens nameten met een schuifmaatje?
Wellicht kan ik dan een Frankenstein versie laten maken van een 40mm numeral dial in een 42mm case.
Vrijwel zeker dat dat niet lukt.
-de lug breedte is verschillend.
-kijk ook naar de positie van de datum tov de indexen. Bij de 40mm staat de datum iets meer naar het midden van de wijzerplaat ten opzichte van de indexen dan bij de 42mm.
-de bezel zou dan bij de 42mm iets wijder moeten zijn of je zou een verschil in verhoudingen van de kast moeten zien.
Vandaag de Tropic band met vouwsluiting binnen gekregen.
Staat mooi en die band draagt heel comfortabel moet ik zeggen.
Leuk, een frisse groene Propilot X
Ik ben benieuwd waarmee ze nog komen!
Diep verborgen in de krochten van de officiele site van Oris kan je deze NOS voor een (in mijn ogen) degelijke prijs vinden
Na een hevige tweestrijd toch besloten deze nieuwe aanwinst toch te houden.
Dit zeker dankzij de gedeelde kennis van meerdere leden van het horlogeforum.
Waarvoor dank!
Weinig dat niet bij deze 65 matcht
Denk ook de 400 verder in de aquis uitrollen…
En ik hoop een 40mm 65…in het wit. Of een aquis in het wit.