ORIS Only - deel 5

Die 65 zonder de kruizen…

Die aquis (je laat oudje zien) met een normale steel bezel of zoals de oude met zwart-rode bezel.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar die groene!

1 like

Ik moest even nadenken, maar ineens herinner ik me de case back hahaha. Tja, je zou bij Oris zelf een OSC editie van een ander land/stad kunnen kopen. Dan heb je een mooie witte zonder kruizen :grin:

Hmmm een Aquis met steel bezel. Kijk, dat zijn wat meer details, maar dat zie ik ook wel zitten! Het oudje op de foto vond ik ook zo bleekjes. Beetje contrast in het geheel zou het inderdaad goed doen.

Wat nog mist is een rode big crown pointer date

13 likes

Gefeliciteerd!

Bijzonder dat Oris zelf NOS verkoopt. Doen ze wel goed!
Waarschijnlijk oude voorraad teruggenomen van AD’s. Zo voorkom je dat ze op de grijze markt belanden en kan je als merk zelf liefhebbers voorzien van uitgefaseerde modellen.

Uit die serie heb ik nog een NOS Oskar Bider LE liggen. Was een mooie modelreeks.

12 likes

Prachtig exemplaar! Naar aanleiding van je post heb ik weer eens even op de site van Oris gekeken en zag dat de prijzen ook alweer verhoogd zijn met € 150 nadat ze eind 2022 ook al met € 200 waren verhoogd (de BCPD). Heb op tijd vorig jaar aangekocht! In ieder geval, geniet ervan!

Raadplaatje…

15 likes

Dat is die 65 met fratello toch :wink:
Edit: heb ik hem nou gewonnen? :sweat_smile:

3 likes

Waar blijft die lente toch…

19 likes

Dat vraag ik me ook af. Gisteren was het hier nog een half uurtje aan het sneeuwen.

2 likes

Die vind ik heel mooi zo met die bicolor bezel en wijzerplaat markeringen.
Zeker ook een 40mm?

1 like

Kun je zien aan de datum-plaats hè, dus ja een 40mm :wink: (datum onderin)

3 likes

Zo’n Oris ingewijde ben ik (nog) niet!:wink:

8 likes

Jup 40mm, de mooiste wat mij betreft door de warme gloed samen met de originele vanwege die gekke nummers.

1 like

Nou zijn er uitzonderingen, weet ik uit ervaring. Ik heb een 40mm met de datum op 3 :grinning_face_with_smiling_eyes:

Heel mooi.
Ben er al achter dat de enige 42’er met warme gloeden het Chronograaf model is. Die is zelfs 43. Persoonlijk vind ik die statische grote seconden wijzer nooit zo mooi. Was zelfs een van de redenen om m’n nieuw aangeschafte Breitling B01 42 na een jaar alweer met een flinke afschrijving weg te doen.

Dus twijfel m.b.t. de 65 Chronograaf, maar vind hem wel lekker dik en subtiele bi-color! En ik heb zo’n koperkleurig vermoeden dat het ook wel een afschrijfkanon is, dus met dikke korting of pre-owned kopen.

Zier er leuk uit!

1 like

Mee eens. Ik heb ze allebei :blush:. En ook nog een pointer date maar die gaat binnenkort het blauw in

13 likes

Ook maar wat plaatjes van mijn 65 dumpen.

21 likes

Zitten we daar nu op te wachten?
Ik niet. :smirk:

4 likes