Care to share waar je die van jouw vandaan hebt getoverd? Oh en wat is de breedte?
Tof! Dankjewel!
Bedankt, mooie optie. Ik begrijp dat er een gaatje bij moet komen omdat de gaatjes niet goed lijnen met de 2 pennen in de clasp.
Klopt.
Ik vermoed dat de gesp ooit een ‘eigen’ of specifieke band had?
Maar als je zo’n riemgaatjes tang hebt is het een makkie en blijft het er ook strak en netjes uitzien.
Ja, het lijkt erop dat deze clasp iig bij dit horloge hoort met natuurlijk een band die past bij een deployment buckle.
Ik ga de buckle even in overweging nemen thnx voor de info!
Ze zitten ook op de Artelier collectie modellen van Oris.
Zoals deze.
Op deze foto kun je ook gelijk een beetje zien hoe de band aan de gesp zit en eronder verdwijnt.
Het staat en draagt in ieder geval super vind ik. Op lederen banden past het perfect, de Tropic strap is wat dikker bij de gesp en zit wat strakker maar past ook.
Daarnaast vind ik een vouwsluiting met de merknaam erop van het horloge ook een veel chiquere uitstraling geven. En met omdoen voelt dat ook nét wat beter!
Ja het is mooi en prettig. Ik ga eerst even bekijken hoe de normale buckle valt om mijn pols (heb de Tropic band er niet meer op omdat ik… hem toch wat lang vind en hij heeft maar 1 keeper). Het is natuurlijk van beland dat de buckle op de juiste plek onder op de pols zit zodat de ronding van deployment buckle goed meeloopt met de pols.
Ik heb een omega band gehad met deployment buckle waarbij ik de band op het eerste gaatje moest doen en nog zat die niet strak genoeg. Wat helaas resulteerde in een kromming die niet mee liep met de vorm van mijn pols maar er bovenop lag. Ik had daar een andere maat buckle bij moeten hebben (een heel kort model, zonder veel ronding die dus meer aan de onderkant van de pols gedragen kan worden).
Ik heb ook nog wat banden online besteld waaronder een Tropic strap. Die is 22mm breed en moet ik dan aan beide zijden iets smaller maken, maar er waren ook 20mm versies en die waren ook korter. Misschien is dat een alternatief?
Zojuist de bestelling binnengekregen.
Valt niet tegen!
Ik had een leder band met ronde aansluiting besteld om eens uit te proberen of dat een beetje aansluit en de springbar gaten uitgelijnd zitten. Ook zat er een vouwsluiting bij.
Moet zeggen dat het nagenoeg perfect past! Band sluit strak aan op de kast en de springbars zitten precies voor de gaten. De vouwsluiting is ook oke, maar die kan ik wisselen met de Oris sluiting.
De Tropic strap ziet er ook goed uit, voelt ook heel soepel, stevig en degelijk en is wat breder bij het taps toelopende gedeelte. Bij de lugs is die 21,7mm dus daar moet 0,7 af.
Al met al best tevreden, zeker voor dit geld, €14 voor de lederen en €11 voor de Tropic.
Maar of de lederen echt ‘genuine’ leather is? Ik betwijfel het. Het ruikt en voelt (nog) niet echt als leder. De tijd zal het leren… en anders weer nieuwe bestellen.
De Tropic strap past ook goed en sluit mooi strak aan op de kast vind ik. Sluit strakker aan dan de originele.
Ik heb hier nog geen foto gezien van de nieuwe Altimeter toch? Ik ben deze week op Watches & Wonders, dus bij deze:
Wat een beest van een horloge! Minder dan 100gr dacht ik door de carbon kast. Wat vond je ervan?
Dacht eerst nog dat het een vroege april grap was,special edition is het zeker. Over smaak valt veel te zeggen natuurlijk maar voor een horloge met deze prijs koos ik liever voor z’n voorgangers.
Ja, wel erg mooi gemaakt en afgewerkt. Best groot inderdaad ook, maar dat vond ik niet storend, het is een instrument tenslotte en dan geldt ‘form follows function’ wat mij betreft. Niet zwaar, maar het is ook niet dat het me direct opviel dat hij veel lichter was dan ik verwachtte.
Heb een horloge om gehad onder embargo helaas geen foto met gerecycled visnetten ieder exemp, iets anders groen, blauw plaat
Lekker zo’n felle lamp erop
Maar gaaf dat je deze al om heb gehad! Klopt het dat ie 43mm is? (In tegenstelling tot de andere versies die 39mm zijn)