Deze is wel cool hoor
Done
Nu ff wachten
Thanks!
Dank voor de tip!
Weer ff een plaatje,draag ‘m nu sinds vrijdag en loopt 13 sec.voor,mooi resultaat.
Ik ben sowieso erg te spreken over Sellita uurwerken,mijn CW die ik al zo’n 5 jaar heb loopt gewoon strak 0
Enfin,morgen de Propilot maar weer eens omslingeren.
Ohja,plaatje
Jammer dat hij uit productie is. En dat ze alleen 43,5 mm hadden…
Goed gedaan, geniet ervan!
Mijn NA sinds 1,5 uur. Met dank aan de tip van @WatchGeek
Morgen maar eens een paar extra schakels eraan zetten en het koper weer glimmend maken.
Iemand ervaring daarmee? Zout met azijn en tandenborstel zie ik veel. En op de Oris site staan ook tips.
Verder ben ik opzoek naar de blauwe Nato strap met koperen haak sluiting die bij de Carl Brashear uitvoering zat.
Gefeliciteerd en graag gedaan
Gefeliciteerd!
Gewoon een potje Brasso halen.
Dank je.
Waar haal je dat?
Bij de Jumbo in de gang van de schoonmaak / reinigings artikelen
Mooi hoor! Daar heb ik nog wel eens spijt van dat ik die geflippert heb .
Ik hing hem vaak een paar uurtjes in een glas met kukident (of iets anders voor kunstgebitten). Ziet er daarna weer uit als nieuw!/
Dank je en dan voor de tip!
Ik ga dadelijk eerst eens met Brasso proberen (@gvr55 AH verkoopt het óók!).
Mochten er nog restjes blijven ga ik iemand met een kunstgebit zoeken!
Ik zie dat er met name naast alle ‘verhogingen’ op de bezel nog een waas zit. Daar komen de borstelharen er minder goed bij denk ik.
Even een vergelijkingsfoto van de Bico met de CN.
Ondanks zelfde afmetingen oogt de Bico in een bepaalde hoek best een stuk compacter.
Op de eerste foto hieronder lijken ze aardig gelijk, op de 2e lijkt de Bico kleiner.
Kan het zijn dat er van de Bico band geen halve schakels bestaan?
Het poetswerk zit erop. Was nog best een klusje, band en endlinks eraf, 2 schakels erbij aan zetten en alle poets handelingen.
Eerst met wattenstaafje flink Brasso erop wrijven en uitpoetsen. Daarna nog een ronde Brasso met tandenborstel poetsen en een derde ronde met katoenen doek nogmaals Brasso er in en op wrijven. Vervolgens uitpoetsen met schone doek en daarna opwrijven tot glans.
Na dit alles heb ik het horloge en de band delen nog een kwartiertje in citroensap (uit zo’n plastic citroen) laten weken.
Als laatste alles goed afgespoeld met warm water en Dreft.
Ik ben tevreden, het glimt een stuk beter, mooie diepe warme glans. Hopelijk blijft dat ook even zo. Wellicht iedere week even oppoetsen met een koperpoetsdoek, als die bestaan?
Wat foto’s.
Een ongepoetst band deel vs. gepoetst.
Bezel eind resultaat na poetsen, citroenbadje en Dreft.
Totaalplaatje na alles gepoetst en weer in elkaar gezet te hebben. (Buiten in daglicht komt de Bico pas écht tot leven! De wijzerplaat verandert continue van blauw naar zwart en weer terug. Het koper licht ook mooi warm op.
Nog een vergelijkingsfoto tussen de CN en de Bico.
Al met al tevreden met het resultaat en het bicolor bevalt me wel. Wellicht een opmaat naar een volgend bicolor staal/rosé goud horloge!
Vraag aan @RobG, is een Kukident badje net zo effectief als al dit poetswerk? Of moet je dan ook nog met een borstel of doek napoetsen?