ORIS Only - deel 6

Cal. 400 heeft in het begin wat problemen gekend, maar dat is allemaal opgelost en onder controle. Selitta 200 is gewoon een onverwoestbaar uurwerk met bewezen staat van dienst.

Crosspost…
3x zelfde plaat maar toch iedere keer zo verschillend

25 likes

Sommige batches van Selita 200s zijn uitgedroogd bij de automaat/rotor voor ze verkocht worden. Christopher Ward heeft hier ook last van gehad (zie de CW fora).

Mij niet bekend maar dat risico loop je met alle horloges die niet verkopen en te lang in de etalage blijven liggen.

Kogel is door de kerk, besteld

29 likes

Goeie keus :ok_hand:

1 like

Mooi !!!

Heb je ook nog een foto van de

die erbij zit ?

:laughing::yum:

1 like

IMG_5549

2 likes

Hahah :joy:
Klote woordenboek

2 likes

Maar serieus mooie aanwinst !

Ben zelf groot ORIS liefhebber.
Heb er zelf 3

Die laatste is nog steeds mij grail :heart_eyes:

24 likes

Gefeliciteerd,
Welkom bij de club.

1 like

Super :muscle:

1 like

Vandaag m’n Oris zelf afgesteld en loopt nu, als het goed is, gemiddeld +2!

Was best een gepriegel, maar gelukt!

18 likes

26 likes

Loopt sinds reguleren eergister precies +/- 0!

Ongelooflijk eigenlijk dat zo’n relatief low budget (no offense!) werkpaard caliber zo constant loopt!

17 likes

Netjes! Mijn BCPD loopt +16 en dat nadat ie net terug is van Oris zelf. Binnen specs maar kan beter zeg maar. Sowieso neig ik momenteel sterk naar het gemak van (solar) (ha) quartz.

Die bicolour vind ik heel heel fraai zo op de foto :heart_eyes:

2 likes

Zo, dat zou ik, als seconden-per-dag afwijking OCD’er, echt teveel vinden. En ook wel vreemd dat ze niet even de moeite nemen dat iets preciezer af te regelen. Is toch ook weer goede reclame voor hen als jij merkt dat ie heel precies loopt. (Ook al geef je er wellicht niet zoveel om zoals zo velen?). De Oris horlogier zal toch ook wel een timegrapher, caseback opener en 0.6mm schroevendraaiertje hebben? :grin:
Als ik als totale niet horloge technicus dat kan, moet Oris dat ook kunnen!

Dank!:+1:t2:

Dat is inderdaad vreemd. Een onderhoud lijkt me het perfecte moment om de precisie weer zo goed mogelijk op punt te stellen.
Ik zou daar niet blij van worden om het horloge zo terug te krijgen.
Zelf heb ik ook een BCPD en die loopt +11, maar die kocht ik tweedehands.
Mijn Divers 65 loopt veel nauwkeuriger.

1 like

Hmmm, ik zal verkeerd gemeten hebben. Net de app eens gedownload en dit komt eruit. Al een stuk netter iig.

1 like

Grappig zo met een app! Werkt dat via de microfoon?

Ampl. dient op 50 te staan.

1 like