Ik heb hem er in verschillende hoeken tegenaan gehouden, zowel horizontaal als verticaal gekanteld. Die amplitude wijzigt onder geen enkele hoek op het scherm i.i.g.
Het is geen Weishi natuurlijk, maar indicatief wel handig.
Sellita’s zijn goede uurwerken,bij mij lopen ze allemaal(3 stuks)strak binnen COSC
Heb liever Sellita dan ETA
Daarover gesproken. Heb er nu 2 en het gevoel dat het opwinden toch een beetje korrelig/schuurpapierig voelt. Tevens een beetje wiebelige/nerveuze stift.
Hebben jullie dat ook? Niet mega smooth.
Dacht eerst dat het aan mijn Big Crown lag. Maar de 65 die ik sinds kort erbij heb lijkt dit ook te hebben.
Ik heb Sellita in m’n beide Oris horloges en in een Christopher Ward,wat jij noemt is me eerlijk gezegd nooit opgevallen,de CW is ook nog eens een handwinder dus daar draai je dagelijks aan de kroon en die voelt super solide aan
M’n Breitling heeft ETA en die kroon voelt wel erg wiebelig vind ikzelf
Hmm misschien komt het dan toch door de feel van mijn andere horloges. De Longines die ik heb (gehad) waren echt ‘buttery smooth’. Stil en echt heel degelijk/soepel qua gevoel.
Ik vond net dit filmpje op Reddit. Dit is het geluid wat aardig in de buurt komt.
Gelukkig lopen ze wel netjes volgens die Watch Accuracy app die hierboven al genoemd werd.
De amplitude is een setting die je zelf kan aanpassen in de app via het instellings icoontje rechtsboven.
Dat had ik al gezien, had alleen verwacht dat er dan ook een waarde achter zou komen. Weer wat geleerd iig.
Ik heb een ‘vroege’ SixtyFive gehad, uit 2016 meen ik, die voelde inderdaad wiebelig.
Heb er nu een uit 2022 en die is degelijk en strak.
Ook m’n beide Aquis zijn gewoon goed
Bedankt voor je reactie. Misschien een hit or miss dus.
Gelukkig blijft het een werkpaard en zijn er op Reddit meer mensen die het geluid beamen, dus waarschijnlijk niets geks.
Wellicht bij een toekomstig beurtje wat meer laten smeren o.i.d.
Voor de Liefhebbers van Crazy Numbers:
Ontdek de Diver 75 met een indrukwekkend in-house movement – een staaltje vakmanschap dat precisie en innovatie combineert. Daarnaast presenteren we de nieuwe Diver 65, een moderne klassieker met een frisse uitstraling
Groetjes van de boutique in Amsterdam!
Erg mooi Martijn. Zie er ook een op marktplaats staan waar ik over twijfel maar eerst mijn Aquis maar verkopen.
Dankje ! Bedoel je dezelfde? Kan hem niet zo snel vinden