Oris Sixty five only

Volgens mij is er geen verschil in dikte/hoogte tussen de modellen. Ik heb een tijdje terug wat verschillende Aquis gepast, namelijk de Clean Ocean met diameter 39,5mm en de “reguliere” Aquis en Source of Life met een diameter van 43,5mm. Voor mij waren de Aquis met 43,5mm veel beter in balans. De Clean Ocean voelde voor mij als een tonnetje door de breedte/hoogte verhouding.

Toevoeging: Er was geen Aquis met 41,5mm diameter, dus daar kan ik niets over zeggen :slight_smile:

1 like

Dat is kort door de bocht ook mijn mening van de Aquis. Geef me dan maar de Oris 65.
Of nog beter, een Tudor :stuck_out_tongue: .

Beetje eens met wat hierboven beschreven wordt. Aquis vind ik niet mooi, rare kastvorm. De band, tja ach hiervoor had ik een Rolex DJ41 op Jubilee dus dan is dit natuurlijk wat anders en dat is ook logisch. Ik vind het echt lekker dragen en het is momenteel ook het horloge wat ik het meeste draag. De bezel voelt goed bij het klikken, beter dan een Seamaster en al helemaal beter dan een Aquaracer. Ik ben er erg tevreden mee en zie dit horloge niet snel vertrekken.

Thanks!

Hier kwam een beetje mijn vraag vandaan:

Als deze niet te dik wordt, dan best erg gewaagd voor “erbij”… :joy:.

Maar ik zal mezelf gaan overtuigen van het “tonnetje”…

2 likes

Die kleurstelling is wel heel gaaf. :ok_hand:

2 likes

Ik vond de 39mm geen tonnetje/niet te dik.
Maar wel te klein. Direct dat ik hem zag kwam het op me over als damesmaat (niet vervelend bedoeld).

Die wijzerplaat die je laat zien is wel geweldig, die straaltje echt tegemoet :slight_smile:

1 like

Ik weet 't ook niet :pensive:zou wel mooier zijn maar ze gebruiken volgens mij 't zelfde uurwerk.

12,8 vs 12,5 mm dat is dus optisch geen verschil.
Leuk om te vermelden is dat de Sixty Five 40 mm een halve millimeter dikker is, officieel 12,99mm :smiley:

1 like

Vandaar dat ik het niet opgemerkt heb :wink:

Maar dat is voornamelijk door het domed saffier, toch?

2 likes

Zeker. Het uurwerk is bij alle 3 gelijk

Dat kan in ieder geval optisch/voor het gevoel ervoor zorgen dat hij niet zo “chunky” lijkt.

1 like

11 likes

Wat zit hij lekker hè

9 likes

image ik kies voor de metalen band

11 likes

Blijft mooi, ik zou eigenlijk wel eens deze maar dan met de blauwe rand moeten proberen :thinking:

Plat op zijn rug

8 likes

Blauw blauw blauw :musical_note::notes::musical_note:

11 likes

Lekker hé :muscle:

10 likes

Beige leer staat ook erg goed op de 65

10 likes

Over ‘passen bij’ gesproken. Deze blauwe nato past perfect bij de blauwe wijzerplaat.

9 likes