Ben je op zoek naar een auto chrono en wil je hiervoor een duiker ‘opofferen’? Is dat het verhaal? Oris is een mooi merk waarvan een aantal modellen ook nog wel redelijk geprijsd zijn. Tissot’s en Certina’s zitten in een andere prijsklasse maar bieden wel heel veel horloge voor het geld. Dus idd lastig te vergelijken.
Ik denk ook qua merk dat het een downgrade is, maar dat zegt niet dat je het daarom niet moet doen. Als je iets anders mooier vind waarom niet? Ik heb ook een Aquis Date gehad en nu blij met wat goedkopere micro brand duikers
Ik heb meerdere Tissot’s en Certina’s. De kwaliteit van beiden is Top.
Natuurlijk zit de Oris in een andere prijsklasse. Maar ik ben wel benieuwd of de prijs/kwaliteit verhouding ook zoveel verschilt.
Heb nog nooit een Oris gehad, dus kan daar zelf niet zoveel van zeggem.
Tsja als je gewoon een chrono wilt hebben in plaats van een duiker, kan ik je wel begrijpen maar persoonlijk zou ik de Oris lekker houden. Gevoelsmatig zou ik Oris hoger inschatten maar Tissot en Certina zijn natuurlijk ook prima horloges. Bouwkwaliteit van de DS reeks vind ik zeer indrukwekkend in die prijsklasse.
Je kunt ook eens naar Fortis kijken. De naam heeft mij wel een tijdje tegengehouden. Alsof je een klokje bij je polis hebt gekregen , maar wel goed afgewerkte en mooi ontworpen horloges.