Oris , Tissot of Certina ?

Goedenavond,

Ik ben in bezit van een mooie Oris Aquis date.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik deze wil houden of gaan verkopen.

Heb een paar mooie Tissots gezien uit de PRC 200 serie.

Maar ik zag ook een paar mooie exemplaren uit de Certina DS Podium serie.

Wat zouden jullie doen? Welk merk is beter?
Of is dit appels met peren vergelijken?

Mvg Ruud

Totaal andere prijsklasse en geen vooruitgang wat mij betreft. Tenzij je echt een paar honderd euro nodig hebt zou ik m lekker houden.

Ik zou persoonlijk niet snel een Oris Aquis (in)ruilen voor andergenoemde modellen.

Maar heb je geen foto’s welke je mooi vindt?

Als ik het verhaa zo lees vind ik het appels met peren vergelijken. In ieder geval qua modellen.

Heb je niet een paar plaatjes?

De Oris staat daar toch wel een stukje boven in mijn beleving maar goed als je er op bent uitgekeken wie zijn wij dan om je ervan te weerhouden?

Ben je op zoek naar een auto chrono en wil je hiervoor een duiker ‘opofferen’? Is dat het verhaal? Oris is een mooi merk waarvan een aantal modellen ook nog wel redelijk geprijsd zijn. Tissot’s en Certina’s zitten in een andere prijsklasse maar bieden wel heel veel horloge voor het geld. Dus idd lastig te vergelijken.

Ik denk ook qua merk dat het een downgrade is, maar dat zegt niet dat je het daarom niet moet doen. Als je iets anders mooier vind waarom niet? Ik heb ook een Aquis Date gehad en nu blij met wat goedkopere micro brand duikers

Certina

1 like

1 like

Ja inderdaad, vind een chrono over het algemeen wel mooier.

Ik heb meerdere Tissot’s en Certina’s. De kwaliteit van beiden is Top.
Natuurlijk zit de Oris in een andere prijsklasse. Maar ik ben wel benieuwd of de prijs/kwaliteit verhouding ook zoveel verschilt.
Heb nog nooit een Oris gehad, dus kan daar zelf niet zoveel van zeggem.

Tsja als je gewoon een chrono wilt hebben in plaats van een duiker, kan ik je wel begrijpen maar persoonlijk zou ik de Oris lekker houden. Gevoelsmatig zou ik Oris hoger inschatten maar Tissot en Certina zijn natuurlijk ook prima horloges. Bouwkwaliteit van de DS reeks vind ik zeer indrukwekkend in die prijsklasse.

1 like

Qua uitstraling vind ik dat een Oris het wint van een Certina of een Tissot.

Blijft een kwestie van smaak, maar de kastvorm en de dikke schakels van de Oris spreken mij erg aan.

Ik heb overigens een Tissot T-touch gehad met een stalen band en die combinatie heeft ook een mooie uitstraling en draagt heerlijk!

1 like

Afwerking van Oris staat over het algemeen wel boven Tissot en certina. Maar als je 't andere horloge mooier vind dan de aquis, moet je 't zeker doen.

1 like

Oris lekker houden en gewoon de Tissot of Certina erbij :wink:

1 like

Ja dat is ook een optie, alleen denk ik dat ik er dan eentje niet of bijna niet meer zal dragen.
Maar misschien het overwegen waard :slight_smile:

Nou opzich is veel horloges niet erg, stiekem kan je ze ook tegelijk dragen! Een links en een rechts :slight_smile:

2 likes

Je kunt ook eens naar Fortis kijken. De naam heeft mij wel een tijdje tegengehouden. Alsof je een klokje bij je polis hebt gekregen :wink:, maar wel goed afgewerkte en mooi ontworpen horloges.

Ik heb er nu een aantal gehad en ben fan!

Oris vind ik echt wel even wat mooier. Dan Certina en als laatste Tissot.
Qua vintage… absoluut Certina

De tissits heb ik ook als een naar staan te kijken en vind ik mooi. Ik denk niet dat ik er Oris op zou inruilen.

1 like