ORIS.

Ik heb de Breitling Colt inmiddels gekocht maar heb nu wéér een nieuwe liefde gevonden…

Ik kan het niet helpen maar kennelijk werkt een horloge kopen nogal verslavend.

Anyway wat vinden jullie van de Oris Aquid Date Diver

Liefst met oranje-zwart en op rubber bandje! Pffff gaat wat kosten die dingen! Hehe.

‘Ik kan het niet helpen maar kennelijk werkt een horloge kopen nogal verslavend.’

dat is nu al de quote van het jaar, geweldig (:smiley:

On: mooie Oris heb je op het oog!

PRECIES die… pffff die is toch wél erg mooi hé!?? Weet je iets van het merk verder???

Lijkt trouwens hoe meer ik met horloges bezig ben hoe meer mn smaak veranderd ofzo. Klinkt dom maar. Eerst hield ik vooral van veel bling en zilver-goud kleurig enzo. Nu vind ik dit sportievere,rubber achtige wel érg stoer !!! Veel minder oubollig en hm… Kermis achtig!!!

Supermooi die Oris. Vind het ontwerp heel gebalanceerd met de datum op “6”. (tu)

Doordat de band(-aanzet) specifiek is voor Oris, zou ik er bij aankoop meteen een tweede band bij kopen. Mocht je hem dan ooit wegdoen, dan kun je er iig een nieuwe band bij leveren.

Ik zat daar zelf ook al aan te denken idd!! Wat kost ´n goed bandje gemiddeld ?

Ik kom ze op Ebay tegen vanaf 2 tientjes (imitatie natuurlijk). Origineel kost de hoofdprijs, al verwacht ik wel dat er een flinke marge op zit.

Ik zou bij een AD vragen wat de totaalprijs wordt als je een horloge EN een extra band koopt.

Ik vind Oris een geweldig merk, heb er zelf 2 gehad en heb van 1 van de 2 nog steeds spijt dat ik ze verkocht heb.
Kwaliteit is TOP, je gaat er geen spijt van krijgen!

Gewoon doen.

Ik heb zelf de Aquis diver date. Met blauw keramische bezel en rubber band. Is echt een top horloge en top afwerking. De rubberen band is ook uniek. De sluiting is ook erg fijn ivm de micro adjustment mogelijkheid.

Gave klok! Mijn ervaring met Oris is tot nu toe ook prima! De ene Oris die ik had had gangwaarden om van te dromen! (+ 1 a 2 seconden per week)

Zelf heb ik deze in het oog:

Hoi WindHund die is ook mooi!

Zeg kijk. De ene en de andere dag kan bij mij nogal verschillen … Soms ben je in een net wat sportievere mood. Soms in een andere. En deze Oris duik horloges vind ik écht sportief. Sportiever als mn Colt eigenlijk. Uiteraard heeft het minder ´´status´´ maar vind het een horloge voor mee op missie :wink:

Dus jullie vinden het ook wel wat!! Haha. Begin me ook wel te kunnen vinden in bepaalde wat minder protserige smaken ±P

Ik ben er nog steeds superblij mee!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2855552,page=1

Hoe is de Lume van de Aquis?

Gewoon zeuren over de prijs en als laatste aanbod een tweede band vragen… :slight_smile:

Ik heb precies dezelfde als op de foto, vorig jaar gekocht in Amsterdam voor € 1100,- bevalt uitstekend.

Hey, WindHund dat weet ik niet.

De horloge is ook gewoon ´´stoer´´ ofzo. Erg gaaf. Ze hebben trouwens veel mooie modellen heb ik gezien…

Oris is (tu) en onder de liefhebbers zeer gewaardeerd

Een Oris staat ook nog altijd op mijn lijst (tu)

roelkalkboel Schreef:

Oris is (tu) en onder de liefhebbers zeer
gewaardeerd


En laat ik nu zo’n Orisliefhebber zijn… :slight_smile:

Mooie en goede horloges tegen een (redelijk) betaalbare prijs.

Groet

Orisfan
Herman

Zo’n mooie Oris duiker moet er bij mij ook een keer komen.
Ook ideale reisgenoot aangezien ik soms echt duik op vakantie.

Ik vind de regulateur in titanium ook erg mooi maar deze modellen zijn qua prijs kwaliteitsverhouding veel interessanter en eigenlijk net zo mooi, zo niet mooier!